921 هیئت در انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی همدان شرکت کردند
کد خبر: 4058988
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

921 هیئت در انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی همدان شرکت کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از مشارکت بیش از 52 درصد هیئت‌های مذهبی واجدالشرایط یعنی ۹۲۱ هیئت در انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی این استان خبر داد.

محمد هادی نظیری مدیر ‌کل تبلیغات اسلامی همدانحجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئت مذهبی استان همدان در 30 اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: این انتخابات در 10 شهرستان تابعه در استان همدان برگزار شد که در این دوره یک هزار و 721 هیئت ثبت شده در سامانه طوبی حائز شرکت در انتخابات بودند.

وی افزود: 171 داوطلب در مجموع استان بودند، تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات 921 هیئت بود که 52 و یک دهم درصد هیئت‌های واجدالشرایط در این انتخابات شرکت کردند.

حجت‌الاسلام نظیری تصریح کرد: بالاترین مشارکت در انتخابات مربوط به شهرستان فامنین با 83 درصد مشارکت و پایین‌ترین مشارکت مربوط به شهرستان کبودرآهنگ با 28 درصد واجدین‌‌الشرایط است.

وی با بیان اینکه هنوز اسامی منتخبین به‌صورت رسمی از سوی سازمان اعلام نشده و در این زمینه هیئتی تشکیل شد تا افرادی به نتایج انتخابات اعتراضی دارند اعتراض خود را داشته باشند، افزود: آخرین فرصت اعتراضات تا پایان روز اول خردادماه بوده و تاکنون بحمد‌الله از استان همدان شکایتی نداشتیم.

نظیری با اشاره به اینکه آمار و اسامی اعضا به‌صورت رسمی در همه حوزه‌های استان بعد از تأیید از سوی سازمان اعلام می‌شود، گفت: اعضای اصلی و علی‌البدل شورای هیئت مذهبی در تمام شهرستان‌ها و استان با رأی مستقیم مسئولان هیئت حسینی انتخاب شدند.

وی تأکید کرد: هیئت‌های ثبت‌نام نشده مشروط به اینکه این هیئت فرصت نکرده‌اند و نتوانسته‌اند هیئت خود را ثبت کنند بعد از انتخابات متعهد خواهند شد که در اولین فرصت هیئت خود را ثبت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: در استان همدان در شهرستان درگزین قبلاً انتخابات این شهرستان با رزن هم‌زمان برگزار می‌شد که امسال با توجه به اینکه انتخابات تفکیک شده و انتخابات میان دوره‌ای کانون مداحان هم هم‌زمان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha