برترین حافظان قرآن الازهر تجلیل شدند
کد خبر: 4059251
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

برترین حافظان قرآن الازهر تجلیل شدند

مراسم تجلیل از برترین حافظان مسابقه قرآن کریم الازهر به همت سازمان جهانی فارغ‌التحصیلان الازهر و با همکاری مؤسسه خیریه ابوالعینین در مصر برگزار شد.

برترین حافظان قرآن الازهر تجلیل شدندبه گزارش ایکنا به نقل از صوت ‌الامه، این مراسم دیروز، دوم خردادماه با نظارت احمد الطیب، شیخ الازهر در مرکز آموزش زبان عربی به غیر عرب‌زبان‌های «شیخ زاید» مصر و با حضور مسئولان و نمایندگان الازهر برگزار شد.

محمد المحرصاوی، رئیس دانشگاه الازهر، نظیر عیاد، دبیرکل مجمع تحقیقات اسلامی الازهر، سلامه داوود، رئیس بخش‌ مراکز وابسته به الازهر و مسئولان سازمان جهانی فارغ‌التحصیلان الازهر در این برنامه حضور یافتند.

دبیرکل مجمع تحقیقات اسلامی الازهر طی سخنانی در این مراسم گفت: در این محفل افراد مختلفی از کشورهای مختلف گرد هم آمده‌اند و این مسئله دیدگاه مهم گردهم‌آمدن یک انسان با برادرش را بدون توجه به رنگ، جنسیت و کشورش را نشان می‌‌دهد.

نظیر عیاد با اشاره به اهمیت برگزاری چنین فعالیت‌هایی افزود: این گونه برنامه‌ها دروازه ورود به رقابت‌های خیر و نیک است به ویژه این‌که با محوریت قرآن این معجزه جاوید الهی و مسابقات قرآن کریم باشد.

در ادامه محمد المحرصاوی، رئیس دانشگاه الازهر گفت: الازهر کعبه علم مسلمانان است و بیش از 30 هزار دانشجوی دختر و پسر از 100 کشور در این مرکز مشغول تحصیل هستند.

گفتنی است، مسابقه قرآن الازهر در ماه رمضان امسال با حضور بیش از 500 نفر از دانشجویان دختر و پسر غیر مصری الازهر و بیش از 3 هزار دانشجوی مصری از استان‌های مختلف برگزار شد.

انتهای پیام
captcha