مجوز احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر اخذ شد
کد خبر: 4064415
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

مجوز احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر اخذ شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: مجوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اخذ شده و در حال جانمایی برای آغاز این پروژه هستیم که به‌زودی کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود.

بیمارستان مهر ملایربه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از طلیعه امید پرس، کریم میرزایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر، روز گذشته، ۲۴ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به وجود بخش زایمان در آب و زایمان بدون درد در بیمارستان مهر ملایر به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش فرزندآوری اشاره کرد و گفت: توصیه می‌شود والدین توجه ویژه‌ای به افزایش نرخ فرزندآوری داشته باشند.

وی ادامه داد: در بیمارستان مهر گسترش بخش خیر‌ساز اورژانس در حال پیگیری و انجام است و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین بخش نازایی و ناباروری بیمارستان نیز ۹۰ درصد پیشرفته فیزیکی داشته و مقرر شده بعد از تکمیل، تجهیز و نصب امکانات آن به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول به راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی در بیمارستان مهر و جذب دکتر داروساز در این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت: در سطح شهرستان نیروهای متخصص پزشک عمومی، پرستار، ماما، رادیولوژیست و… جذب شده‌اند.

وی در مورد پیگیری تجهیزات پزشکی افزود: دو دستگاه دیالیز، دستگاه اکو و دستگاه رادیولوژی دیجیتالی برای بیمارستان مهر تهیه و نصب شد، همچنین برای بیمارستان امام حسین(ع) دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته و پنج دستگاه دیالیز خریداری و نصب شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر اظهار کرد: بخش تخصصی اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) راه‌اندازی شده است و در حد یک بیمارستان کوچک به‌صورت تخصصی به بیماران خدمات‌دهی می‌کند که منجر به افزایش سطح رضایتمندی مراجعه‌کنندگان شده است.

میرزایی با بیان اینکه در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر پزشک جراح مغز و اعصاب بسیاری از عمل‌های تخصصی را انجام می‌دهد و درصد کمی از بیماران به شهرهای دیگر ارجاع داده می‌شوند، گفت: در حال حاضر اتاق عمل، بخش تأسیسات و بخش آشپزخانه بیمارستان امام حسین(ع) در حال بازسازی و تجهیز هستند.

میرزایی با بیان اینکه با همکاری مجمع خیرین سلامت و شماری از خیرین نوع‌دوست ملایری بسیاری از بخش‌های مراکز درمانی احداث، بازسازی و تکمیل شدند، افزود: بخش همراه سرا در بیمارستان امام حسین(ع) نیز به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر از جذب ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و تکمیل و به‌روزرسانی مراکز درمانی خبر داد و گفت: حدود پنج میلیارد تومان نیز برای بازسازی سایر مراکز بهداشتی و درمانی دریافت کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین یک برنامه عملیاتی پنج ساله، اظهار کرد: مجوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی با همکاری نمایندگان مردم ملایر در مجلس، رئیس دانشکده علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان اخذ شده و در حال جانمایی این پروژه هستیم که به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

میرزایی اظهار کرد: بیمارستان ۹۶ تختخوابی ملایر نیز در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تکمیل زیرساخت‌های آن هستیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رنگ‌بندی شهرستان ملایر از لحاظ وضعیت بیماری کرونا در حال حاضر آبی است، تصریح کرد: این رنگ‌بندی شکننده است و انتظار داریم شهروندان همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه با مشارکت مردم و همت مسئولین توانستیم مدت دو و نیم سال گذشته را در بحث بیماری کرونا پشت سر بگذاریم، گفت: این بیماری در ملایر مهار شده است و از سوم اردیبهشت سال جاری مورد مثبت بستری به‌دلیل کرونا در شهر ملایر و از اول اردیبهشت سال جاری مورد فوتی به علت ابتلا به کرونا نداشتیم.

میرزایی با اشاره به استقبال مردم از واکسیناسیون، اظهار کرد: حدود ۹۷ درصد مردم ملایر نسبت به کرونا واکسینه شده‌اند. برای ریشه‌کنی این بیماری، تکمیل روند واکسیناسیون امری ضروری است، از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون بیش از ۵۲۳ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: ۲۲۲ هزار و ۵۴۰ نفر دز اول واکسن کرونا، ۱۹۳ هزار و ۳۰۰ نفر دز دوم واکسن کرونا، ۸۶ هزار و ۱۵۰ نفر دز سوم واکسن کرونا و ۱۷۷ هزار نفر دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۴ هزار و ۸۷۵ نفر در سطح شهرستان ملایر تست کرونایشان مثبت شده است، توصیه کرد: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان در دستور کار قرار داشته باشد.

انتهای پیام
captcha