«شناسنامه» در سیستان و بلوچستان جلوی دوربین می‌رود
کد خبر: 4064423
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

«شناسنامه» در سیستان و بلوچستان جلوی دوربین می‌رود

«شناسنامه» عنوان فیلمی کوتاه به کارگردانی مرتضی محلاتی است که در سیستان و بلوچستان جلوی دوربین خواهد رفت.

مرتضی محلاتی، فیلمساز در گفت‌وگو با ایکنا پیرامون فیلم جدید خود گفت: هم‌اکنون مشغول پیش‌تولید فیلم کوتاه «شناسنامه» هستم. این کار از هفته آینده در سیستان و بلوچستان جلوی دوربین خواهد رفت. برای این کار تحقیقات لازم صورت گرفته تا پیرامون اتفاق مورد نظر فیلمنامه، ورودی دقیق داشته باشیم.

وی درباره چرایی ساخت این فیلم گفت: در برخی از مناطق سیستان، کودکانی وجود دارند که بدون شناسنامه هستند. این افراد به دلیل محرومیت‌هایی که وجود دارد این معضل را داشته و تا به امروز هم فکری به حال آنها نشده است. من از طریق ویدیوهایی که پرویز پرستویی پیرامون این افراد گرفته با این موضوع آشنا شده و نسبت به آن دغدغه پیدا کردم.

این فیلمساز ادامه داد: نداشتن شناسنامه را یکی از بدترین اشکال محرومیت می‌دانم. وقتی فردی شناسنامه نداشته باشد به معنای فقر کامل است چون نمی‌تواند در زندگی اجتماعی هیچ چیزی داشته باشد. این فیلم تلاش دارد تا حد توان خود از دردهایی این بچه‌ها بگوید، همچنین درصدد است وقتی والدین این بچه‌ها به دلایل مختلف قادر به گرفتن شناسنامه برای بچه‌هایشان نیستند راهکارهای دیگر را برای رفع این معضل بیندیشد.

محلاتی تاکید کرد: بخشی از این فیلم کوتاه به موضوع شناسنامه نظر دارد زیرا تلاش کردیم به واسطه موضوع مد‌نظرمان به باورهای دینی و فرهنگی مردم آن منطقه نیز نظر داشته باشیم. برای فیلمبرداری این کار زمانی دو هفته‌ای را در نظر گرفته است. این فیلم همچنین تلاش دارد از برخی ظرفیت‌های بومی هم برای بهتر شدن کار بهره برد.

وی تصریح کرد: پرداختن به نیازهای مناطق محروم یکی از اولویت‌های فیلمسازی است چون شاهد هیچ ابزاری به اندازه سینما نمی‌تواند از درد و رنج مردم محروم حرف بزند. این اتفاق به نظرم در شکل مستند و فیلم کوتاه قادر است بسیار جریان‌سازی بیشتر داشته باشد چراکه وجه مستند بودن آن حفظ می‌شود.

این فیلمساز تاکید کرد: آخرین کاری که به عنوان بازیگر در آن حضور داشتم سریال «شرم» بود. برای دو سریال «موج اول» و «اپیدمی» دعوت به بازی شده بودم که به دلیل شیوع بیماری کرونا حضور در آنها را نپذیرفتم البته اگر برای فصل سوم دعوت به عمل آید با توجه به بهبود شرایط حضور در این مجموعه را خواهم پذیرفت.

وی در انتها خبری خود آورده است: تصمیم دارم  در کنار کار فیلمسازی و بازی، مرکزی را راه‌اندازی کنم تا از گروه‌های تئاتر دانشجویی حمایت شود.

انتهای پیام
captcha