تحول در اطلاع‌رسانی دینی به جوان‌گرایی نیاز دارد
کد خبر: 4065934
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

تحول در اطلاع‌رسانی دینی به جوان‌گرایی نیاز دارد

عضو شورای فرهنگ عمومی یزد بر تقویت بصیرت و هوشیاری دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: تحول در اطلاع‌رسانی دینی به جوان‌گرایی و برنامه‌ریزی کاربردی نیازمند است.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدآیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، عضو شورای فرهنگ عمومی یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با گرامیداشت اول تیرماه سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و روز اطلاع‌رسانی دینی اظهار کرد: امروز با توجه به هجمه‌های فرهنگی از سوی دشمن و همچنین سرمایه‌گذاری در جنگ فرهنگی با هدف ایجاد انحراف و فاصله گرفتن از ارزش‌های واقعی باید در جامعه بصیرت و هوشیاری دینی تقویت شود.

وی افزود: از سازمان تبلیغات و سایر مجموعه‌های مؤثر در این زمینه می‌خواهیم با تکیه بر جوان‌گرایی، طرح‌های نو و برنامه‌های کاربردی و اثرگذار بر تمام گروه‌های جامعه را ابداع و بر این مبنا فضای مجازی را دریابند.

مدرسی بیان کرد: حمایت از مراکز قرآنی و توسعه فعالیت‌های مرتبط در این زمینه نیازمند توجه ویژه است و باید برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همواره با پیوست قرآنی همراه باشند.

وی ادامه داد: تبلیغ و رساندن پیام دین به مردم و ترویج آن در جامعه وظیفه‌ای همگانی است و در دین مبین اسلام آگاه‌سازی بندگان از دین و پیام‌های سازنده آن از جایگاهی ارزشمند برخوردار است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در این مسیر نگاه ویژه به موضوع انتقال پیام‌ها و مفاهیم انسان‌ساز قرآن و اهل بیت(ع) ضرورت دارد و مفاهیم، سخنان و توصیه‌هایی که می‌توانند در مسیر زندگی انسان بسیار چاره‌ساز و مؤثر باشند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در پایان گفت: بهره‌گیری از کارشناسان دینی، شیوه‌های تخصصی و علمی، ظرفیت رسانه‌ها و جریان‌سازی‌های اجتماعی با محور تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان تمام ظرفیت‌ها را برای تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه به کار بست و نتایج مثبت آن را در کانون خانواده شاهد بود چراکه توانمندسازی خانواده مبتنی بر تقوا و ارزش‌های الهی مهمترین پیش نیاز برای ساخت جامعه است.

انتهای پیام
captcha