حضور ۷۰ گروه نمایشی در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان
کد خبر: 4066107
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

حضور ۷۰ گروه نمایشی در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از حضور ۷۰ گروه نمایشی در بیست‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان استان همدان خبر داد.

مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدانمسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و دبیر جشنواره تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه بیماری کرونا در سال گذشته باعث شد تا بسیاری از برنامه‌ها و رویدادهای هنری در کشور با مشکل و وقفه مواجه شود، اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها برگزار نشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان بود.

وی افزود: این وقفه‌ها باعث شد تا زمان برگزاری جشنواره به تعویق بيفتد، بحمدالله با کم شدن بیماری امسال توانستیم مراسم افتتاحیه این جشنواره را در 31 خردادماه امسال با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان برگزار کنیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان از حضور پر شور کودکان و نوجوانان در مراسم افتتاحیه در همدان خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های متنوع، حضور عروسک‌های غول پیکر و... از برنامه‌های متنوع در مراسم  افتتاحیه این جشنواره بود.

ویژه از برگزاری نمایش‌های جشنواره در 10 سالن شهرستان همدان و 9 شهرستان استان خبر داد و گفت: 70 گروه نمایشی در این جشنواره حضور دارند.

وی همچنین از حضور 5 کشور شامل کشورهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان و یونان در این جشنواره خبر داد و افزود: یک گروه از ایتالیا نیز برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضور دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اضافه کرد: گروه‌های نمایشی داخلی نیز از ۲۸ استان کشور در این جشنواره حضور دارند. ۷۰ گروه نمایشی نیز در این دوره از جشنواره حضور دارند. این نمایش‌ها در ۱۲ بخش اجرا می‌شود که در بخش رقابتی و غیر رقابتی است.

وی تصریح کرد: از 12 بخش در بخش رقابتی مسابقه تئاتر خردسالان، تئاتر کودک، تئاتر نوجوان  نمایش نامه خوانی و در بخش بین‌الملل تئاتر برای کودکان، نوجوانان و نمایش‌های آئینی را داریم. یک «کمپر» تخصصی هم برای نمایش‌های مختلف داریم که در زمان افتتاحیه نیز حضور عروسک‌ها و مجموعه‌ها به صورت سیار انجام شد و در واقع این بخش برای مناطق محروم و حاشیه شهر همدان  و روستاها و شهرها دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که بیش از یکصد هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان به صورت مستقیم بتوانند از جشنواره استفاده کنند، گفت: سالن‌های شهر همدان در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دارد.

ویژه با اشاره به حضور خوب و کیفی و کمی گروه‌های نمایشی در جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته افزود: این جشنواره با کیفیت و کمیت بهتری برگزار  شده است. امسال از نظر کمی حضور هنرمندان در جشنواره بسیار عالی بوده است، در واقع حصور گروه‌های نمایشی بیشتر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بخش میهمانان، بخش پژوهشی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی را نیز در این جشنواره گفت: این جشنواره از یکم تا ششم تیر ماه در حال برگزاری است که روز 6 تیر اختتامیه و آثار برگزیده مشخص می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه از همدان نیز در بخش رقابتی چند گروه حضور دارند، افزود: هر روز ساعت 16 تا 18 و پخش زنده تلویزیونی جشنواره از همدان و برخی از شبکه‌های سراسری را در این جشنواره داریم.

 

انتهای پیام
captcha