کاروان قرآنی مبلغ حقیقت جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4066417
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
قائم مقام شورای عالی قرآن:

کاروان قرآنی مبلغ حقیقت جمهوری اسلامی است

قائم مقام شورای عالی قرآن گفت: قرآن در کشور ما رأس همه امور است و اعزام کاروان قرآنی پیامی برای اثبات این حقیقت است که جمهوری اسلامی بر پایه قرآن و ارزش‌های قرآنی شکل گرفته است.

سیدعلی سرابی، دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به مهمترین دستاورد‌های کاروان قرآنی حج گفت: مهمترین دستاورد کاروان قرآنی در حج این است که بتوانند عطر قرآن و انس با آن را در بین حجاج کشور‌های مختلف و به خصوص حجاج ایرانی پخش کنند؛ خدمات کاروان قرآنی در این سفر معنوی که به‌عنوان نماینده جامعه قرآنی کشور حضور دارند یکی از بزرگترین خدمات معنوی، فرهنگی و قرآنی به کشور است.

وی حضور در مناسک عبادی ـ سیاسی حج را نمود یکی از افتخاراتی دانست که نظام جمهوری اسلامی به قاریان و حافظان می‌بخشد، گفت: انس با قرآن در ایام حج تمتع از مهمترین دستاورد‌های فعالیت این کاروان است. در ایام حج یکی از بهترین فعالیت‌ها و اثرگذارترین کار‌ها خواندن و استماع قرآن است که عزیزان ما در کاروان قرآنی به بهترین وجه این وظیفه را بر عهده دارند.

دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن با اشاره به اینکه فعالیت این کاروان، حضورشان و همچنین برنامه‌های قرآنی که در این سفر معنوی اجرا می‌کنند حاکی از نگاه ویژه جمهوری اسلامی به امر قرآن است، گفت: این کاروان متشکل از جوانانی از نسل انقلاب است که حضور پررنگ آن‌ها و تلاوت‌های زیبا و برنامه‌های قرآنی آن‌ها به تمام حجاج از سراسر دنیا این پیام را ارسال می‌کند که جمهوری اسلامی ایران قرآن‌محور است و بر پایه قرآن و ارزش‌های قرآنی شکل گرفته است؛ لذا این فعالیت دستاورد مهمی است که اعزام کاروان قرآنی در چهار دهه اخیر به همراه داشته است.

قائم مقام شورای عالی قرآن با بیان اینکه امروز در جهان کمتر مسلمانی است که نداند ایران اسلامی متمسک به قرآن است و قاریان ایران و جامعه قرآنی ایران بسیار اثرگذار هستند گفت: قرآن در کشور ما در رأس همه امور است و اعزام کاروان قرآنی در واقع پیامی است برای اثبات این حقیقت که جمهوری اسلامی ایران بر پایه قرآن و ارزش‌های قرآنی شکل گرفته است.

سرابی اظهار کرد: کاروان قرآنی متشکل از برترین قاریان جمهوری اسلامی است، اگرچه که ما انبوهی از قاریان برجسته و ممتاز را در کشور داریم، اما این کاروان ۲۰ نفره از بهترین قاریان، حافظان و نغمه‌سرایان قرآنی تشکیل شده است که بر اساس آزمون‌ها و ارزشیابی‌های انجام شده بهترین قاریان و کسانی که می‌توانستند طی این فرصت محدود برنامه‌های فشرده‌ای را اجرا و تلاوت‌های خوبی را انجام دهند، انتخاب شدند.

در کاروان نور امسال، قاسم رضیعی از تهران به عنوان سرپرست کاروان نور، قاسم مقدمی از خوزستان، مسعود نوری از تهران، سیدحمیدرضا مقدسی از قم، هادی موحدامین از تهران، امیرحسین رحمتی از گلستان، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، مجتبی پرویزی از تهران، مهدی کرمی از زنجان، مهدی سعادتی کیا از لرستان، حمید حق طلب از خراسان رضوی، علیرضا مکاری از اصفهان، سیدمحمد طا‌هایی از مازندران، یوسف جعفرزاده از هرمزگان، رضا گلشاهی از خراسان رضوی و گروه تواشیح مصباح‌الهدی متشکل از عدنان مؤمنین، رسول مظفری وانانی، امین میمندی، احسان سوری دمقی و سیدمحمد هاشمی از خوزستان حضور دارند.

انتهای پیام
captcha