رمز ارز اسلامی وارد معاملات می‌‌شود
کد خبر: 4066957
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

رمز ارز اسلامی وارد معاملات می‌‌شود

سکه اسلامی (ISLM) یک ارز دیجیتالی مطابق با شریعت اسلامی است که مورد تأیید مفتیان امارات قرار گرفته و به‌زودی وارد معاملات می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از بی این کریپتو، سکه اسلامی (ISLM) یک ارز دیجیتالی مطابق با شریعت اسلامی است که قرار است در امارات راه‌اندازی شود. به‌تازگی برخی علمای این کشور در تأیید این سکه فتوایی را صادر کرده‌اند.

ایجاد سیستم مالی مستقل و غیرقابل تغییر، هدف اصلی هیئت مدیریت این رمز ارز است. آنها بر توسعه سکه ISLM که بر روی بلاک چین Haqq عمل می‌کند، نظارت خواهند کرد.

فتوای صادر شده بر اساس ماهیت غیرمتمرکز سکه ISLM و فعالیت‌های خیریه آن صادر شد. سکه اسلامی با پایبندی به اصول قرآنی مدعی است که اولین رمز ارز در نوع خود است و ایجاد ابزاری برای خدمت و توانمندسازی جامعه مسلمانان، در عین حال ارزش‌گذاری مستقیم و ترویج اصول اسلام از طریق بلاک چین و نوآوری را از اهداف خود اعلام کرده است.

محمد الکاف یکی از بنیانگذاران سکه اسلامی است. وی می‌گوید: مفتخریم که یک سیستم مالی منطبق با شریعت، تغییر ناپذیر و مستقل را ایجاد و ارائه می‌کنیم که به جامعه مسلمانان و فراتر از آن خدمت می‌کند.

یکی دیگر از چهره‌های پشت طراحی این سکه، شیخ نظام محمد صالح یعقوبی است. او به عنوان نگهبان بازار 2 تریلیون دلاری محصولات مالی اسلامی شناخته می‌شود.

همچنین حسین محمد المیزه، یکی از چهره‌های کلیدی بانک اسلامی دبی، نیز در این طرح حضور دارد. این بانک اولین مؤسسه مالی منطبق با شریعت در جهان است.

 پیتر رافرتی که مدیریت پورتفولیوی 600 میلیارد دلاری سازمان سرمایه‌گذاری ابوظبی را بر عهده دارد در تیم طراحی این رمز ارز حضور دارد. سکه اسلامی به‌زودی از طریق فروش خصوصی وارد معاملات می‌شود.

انتهای پیام
captcha