اجرای ۳ هزار برنامه همزمان با دهه امامت در همدان
کد خبر: 4067252
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

اجرای ۳ هزار برنامه همزمان با دهه امامت در همدان

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت: بیش از سه هزار عنوان برنامه عملیاتی در دهه امامت از سوی این ستاد با تکیه بر ظرفیت مردم در استان همدان برگزار می‌شود.

مهدی صلواتیان، دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مهدی صلواتیان، دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان، امروز، هفتم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از سه هزار عنوان برنامه عملیاتی در دهه امامت از سوی این ستاد با تکیه بر ظرفیت مردم در استان همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این برنامه‌ها هم‌اکنون در حال برگزاری است، بیان کرد: این تعداد برنامه در پایان دهه قابل اعلام است چراکه بسیاری از این برنامه‌ها هم‌اکنون در حال برگزاری است و این عنوان برنامه‌ها به بیش از 15 هزار نیز خواهد رسید.

صلواتیان با اشاره به اینکه ریاست ستاد مردمی غدیر بر عهده حجت‌الاسلام شعبانی، امام‌جمعه همدان است، گفت: کارگروه‌هایی ذیل این ستاد شکل گرفته است، از جمله کارگروه محتوایی، فرهنگی، تبلیغی، آسیب‌های اجتماعی، رسانه، فرهنگ و هنر که در مناسبت‌های مختلف از جمله غدیر، محرم و فاطمیه و... فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: ستاد مردمی از فعالیت‌های مردم در مناسبت‌های مختلف و به‌ویژه جشن غدیر حمایت می‌کند و در اصل ‌کار تسهیل‌گری برای خیرین در این ستاد انجام می‌شود تا یک انسجام و همکاری در بین خیرین و مردم ایجاد شود. مردم حاضر در سطح شهر ظرفیت بسیار مهمی در حوزه برپایی مراسم‌ هستند که این ظرفیت باید هدفمند و ساماندهی شود.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان با بیان اینکه یکی از کارگروه‌های مهم این ستاد کارگروه کودک و نوجوان است، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ دستگاه در طول دو سال فعالیت با این ستاد همکاری داشته‌اند، ۱۸ هزار پرچم برای پویش «هر خانه یک پرچم» تهیه شده است. در برگزاری این برنامه‌ها، شهرداری همچون دوره قبل حضور چشمگیری داشته است. یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه امامت امسال برپایی یک موکب مقابل درب هر اداره است تا در زمینه اطعام و افطار کارکنان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه انسجام مردمی یکی از اصول راه‌اندازی این ستاد است، یادآور شد: جشن دهه قربان تا غدیر با حضور خیرین، مساجد فعال و کانون‌ها دنبال شد، سال گذشته ۳۰۰ هزار پرس غذا بین مردم توزیع شد، در حال حاضر آمادگی تهیه ۶۰ تا ۷۰ هزار پرس وجود دارد امیدواریم امسال این تعداد را به بیش از ۳۰۰ هزار پرس برسانیم، طرح اطعام غدیر تنها برای نیازمندان نبود، بلکه در کنار توزیع غذا در حاشیه شهر و نیازمندان عموم مردم هم اطعام داده شدند.

صلواتیان گفت: در زمان شیوع کرونا حداقل ۱۸۰ کاروان خودرویی در سطح استان راه‌اندازی شد و فعالیت‌های غدیری به سطح عمومی شهر در محلات، پارک‌ها و بیرون از مساجد کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه توان یک ستاد مردمی بالاتر از توان یک اداره است، بیان کرد: آزادسازی زندانیان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، توزیع نان رایگان، پویش نذر «قربان برای غدیر» که در این طرح از گوشت قربانی حاجیان برای اطعام و افطار عید غدیر استفاده شد، از جمله برنامه‌های اجرایی در این دهه است.

صلواتیان گفت: سال گذشته سه دانگ خانه به نیت غدیر به دفتر نماینده ولی‌فقیه وقف شد، امسال نیز در حوزه وقف به دنبال انجام وقف‌هایی هستیم تا این سنت حسنه و با نیت عید غدیر رواج بیشتری پیدا کند.

وی بیان کرد: برپایی صد کاروان موتورسواری و دوچرخه‌سواری، برگزاری مسابقات خطبه غدیر و نهج‌البلاغه از جمله برنامه اجرا شده در ستاد غدیر است، امسال نیز مسابقه دلنوشته نقاشی و نهج‌البلاغه در این ایام برگزار می‌شود.

صلواتیان به استفاده از ظرفیت تعزیه در ایام جشن قربان تا غدیر اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ موکب با حضور هزار و صد نوجوان در ۱۱۰ محله همدان برپا می‌شود. در میدان امام(ره)، میدان باباطاهر، پارک پرواز و مقابل تالار قرآن اجرای 10 روز برنامه شاد و غدیری با حضور هیئت‌های مذهبی به‌عنوان متولیان اصلی برنامه را خواهیم داشت که در این صورت ۴۰ تا ۶۰ هیئت روی کار می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه این ایام مخصوص سرور و شادی است، تأکید کرد: اگر برنامه عزاداری برای محرم وجود دارد باید بعد از ۲۵ ذی‌الحجه به آن پرداخته شود و این ایام صرفاً متعلق به برپایی جشن و شادی باشد.

دبیر ستاد مردمی غدیر در همدان گفت: شادپیمایی نوجوانان با راه‌اندازی دسته‌هایی با حضور نوجوانان و حرکت آن‌ها به سمت میدان با پرچم‌های غدیری از جمله دیگر برنامه‌ها ایام دهه امامت در همدان است. همچنین مراسم چهارپایه‌خوانی در روستاها با مدح جایگاه امامت و به نام امام علی(ع) در روستاهای همدان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: پویش «نذر غدیر»، «هر خانه یک پرچم هر مغازه یک پرچم» و «وقف غدیر» سه پویش مهم ستاد مردمی غدیر است که به همت اصحاب رسانه و مشارکت مردم انجام می‌شود. این پویش در سه مناسبت تولد و شهادت امام علی(ع) و عید غدیر برگزار می‌شود. موکب‌هایی برای تبلیغ و اجرای این پویش در سطح شهر در نظر گرفته می‌شوند.

صلواتیان به اهتزاز پرچم غدیر در محل چهارراه پژوهش با حضور نماینده ولی‌فقیه در همدان اشاره کرد و گفت: این آئین در اولین روز آغاز دهه اجرا می‌شود؛ همچنین محصولات فرهنگی در رابطه با ایام جشن قربان تا غدیر در دبیرخانه ستاد غدیر در محل تالار قرآن موجود است و مردم برای تهیه این محصولات فرهنگی می‌توانند به این دبیرخانه مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha