نجات کوهنورد مفقود شده در کوهستان گرین
کد خبر: 4068698
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

نجات کوهنورد مفقود شده در کوهستان گرین

نجاتگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند جان کوهنورد مفقود شده در کوهستان گرین را نجات دادند.

نجات کوهنورد مفقود شده در کوهستان گرینعلی کیانی، رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از نجات جان کوهنورد مفقود شده در کوهستان گرین توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند خبر داد.

وی توضیح داد: روز گذشته، 13 تیرماه گزارشی مبنی بر سقوط یک کوهنورد در مسیر کوهستان گرین توسط مرکز EOC استان دریافت کردیم که پس از ارزیابی گزارش‌های دریافتی و تماس با خطوط ارتباطی، موقعیت و مکان سقوط مصدوم مشخص شد.

کیانی افزود: با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر و لزوم به‌کارگیری ابزار فنی و کارگاه نجات جهت دسترسی و انتقال مصدوم فراخوان از نجاتگران فنی کار جمعیت و هیئت کوهنوردی صورت گرفت و تیم امدادی متشکل از چهار نفر از عوامل و مسئول امداد شعبه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: طی یک عملیات فنی نفس‌گیر پس از دسترسی به مصدوم، اقدامات اولیه امدادی انجام و کنترل علائم حیاتی بررسی و پس از ریکاوری، مصدوم که ۵۰ ساله ساکن شهرستان خرم‌آباد بود در ساعت ۱۰:۲۰ به پایین کوه منتقل شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند در پایان ضمن تشکر از نجاتگران و مسئول هیئت کوهنوردی شهرستان از همه علاقه‌مندان به کوهنوردی تقاضا کرد: هرگز بدون تجهیزات و آگاهی از مسیر و به‌صورت انفرادی اقدام به کوهنوردی نکنند و خانواده و دوستان را از مسیر و زمان رفت و برگشت خود مطلع کنند.

انتهای پیام
captcha