«به رسم جوانمردی»؛ پویشی برای همراهی با مستأجران
کد خبر: 4068959
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

«به رسم جوانمردی»؛ پویشی برای همراهی با مستأجران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان از اجرای پویش «به رسم جوانمردی» در راستای حمایت از مستأجران برای اولین بار از سوی این نهاد خبر داد.

به رسم جوانمردی حجت‌الاسلام وحید عباسی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اجرای طرح «به رسم جوانمردی» گفت: این پویش همزمان با هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی و از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان همدان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های اداره‌کل تبلیغات استان همدان ورود به مسائل و مشکلات روز جامعه به جای برگزاری برنامه‌هایی از جمله همایش‌ها و نشست‌هایی است که شاید خروجی تأثیرگذاری نداشته باشد، گفت: در این راستا با تشکیل جلسات با نهادهای مرتبط، روند و رویکرد این نهاد رفع مشکلات روز است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: در واقع هدف ما پیگیری و رصد مشکلات و معضلات اجتماعی از جمله گرانی اجاره‌بها، مشکلات اقتصادی حاشیه شهر و... بود که مهم‌ترین مشکلی که این روزها مردم بیشتر از هر چیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مسئله اجاره مسکن‌های سنگین است. در این راستا این اولویت را با تشکیل جلسات با بسیج اصناف، اتحادیه املاک و… داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که این برنامه را باید با همراهی مردم اجرا کنیم.

عباسی با بیان اینکه هدف از این طرح حمایت از مستأجران و مشاوران املاک منصف، بخشش اجاره‌بها، انصاف در اجاره‌بها و وساطت منصفانه بین موجر و مستأجر و یا بخشش در حق تحریر مشاور است، افزود: ما نیز بر آن شدیم به رسم جوانمردی و با الگوگیری از سیره حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(ع) صاحبخانه‌های منصف را به مردم معرفی و از آن‌ها قدردانی کنیم که در این زمینه سه گروه مستأجران، املاکی‌های مسکن و صاحب‌خانه‌ها مخاطبین ما بودند.

وی با بیان اینکه به واسطه خود مردم این کار در حال انجام است و استقبال خوبی از آن شده است، گفت: در واقع ما به دنبال اشاعه کار خیر با همراهی و همکاری اقشار مختلف و مردم هستیم، در این راستا اولین گروه خود مستأجران بودند که پای‌ کار آمدند و با معرفی صاحبخانه‌های منصف ما را در این پویش همراهی کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان بیان کرد: دومین گروه مشاوران املاک هستند که یک گروهی حق‌التحریر نمی‌گیرند و یک گروه که صاحبخانه‌های منصف را می‌شناسند و معرفی می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه جامعه هدف سوم ما نیز صاحبخانه‌هایی بودند که به خاطر مناعت طبع و منش و بزرگواری همراهی خوبی با مستأجران داشته و اجازه معرفی خود را نمی‌دادند اما به خاطر اشاعه کار خیر از آن‌ها خواستیم که در این پویش پای‌کار بیایند.

وی با بیان اینکه این پویش در شهرستان همدان و سایر شهرستان‌های استان در حال اجراست، گفت: هنوز از طریق صداوسیما این برنامه رسانه‌ای نشده و قرار است در این راستا صداوسیما نیز همکاری کند تا ان‌شاءالله شاهد کشوری شدن این پویش در راستای حمایت از مستأجران و رفع مشکلات در این حوزه باشیم.

عباسی با اشاره به اینکه این پویش یک هفته است شروع شده است، تصریح کرد: در این زمینه کنون حدود 250 مورد معرفی صاحب‌خانه‌های منصف را از طریق سه گروه مذکور در این پویش داشته‌ایم که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha