سیاست غدیر شایسته‌سالاری است
کد خبر: 4071003
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

سیاست غدیر شایسته‌سالاری است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بیان کرد: سیاست غدیر شایسته‌سالاری است و کسی که پیرو این نوع از ولایت نباشد قطعا طاغوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، امروز 24 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با اشاره به اینکه در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب، ولایت فقیه در برابر انحرافات و جریان‌های منفی جامعه ایستادگی کرده است، اظهار کرد: در دوران غیبت که امام معصوم در جامعه حضور ندارد این امر به راویان حدیث واگذار شد و راویان حدیث جامعه را اداره و نظارت خواهند کرد.

وی یادآور شد: این موضوعات اهمیت موضوع غدیر را نشان می‌دهد. این ولی فقیه و مقام معظم رهبری است که در این ۴۰ سال با جریانات و انحرافات منفی مقابله کرده است. اگر انقلاب عربی در مصر به یک‌ سال نرسید و سقوط کرد علتش نبود ولایت فقیه در آن جامعه بود.

نماینده ولی فقيه در استان با اشاره به اینکه اگر انسان می‌خواهد سیاستمدار و دانشمند واقعی باشد یا حلال و حرام بداند باید پیرو بیانات امام علی(ع) باشد، افزود: ولایتِ باطنی منشأ ظاهر شدن ولایت واقعی است،در ولایت باطنی در ملکوت نه حسادت و رقابتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: سیاست در غدیر شایسته‌سالاری است و کسی که پیرو این نوع از ولایت نباشد قطعا طاغوت است.

شعبانی‌موثقی تاکید کرد: در دوران غیبت که امام معصوم در جامعه حضور ندارد این امر به راویان حدیث واگذار شد و راویان حدیث جامعه را اداره و نظارت خواهند کرد و این موضوعات اهمیت ویژه ای دارد.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تامین اجتماعی اهرمی محکم در حکومت اسلامی برای تحقق عدالت است، افزود: عوامل این سازمان باید خواسته‌های مردم را در اولویت امور قرار دهند.

انتهای پیام
captcha