تأسیس حکومت اسلامی بیانگر درک ملت ایران از مفهوم غدیر است
کد خبر: 4071764
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹

تأسیس حکومت اسلامی بیانگر درک ملت ایران از مفهوم غدیر است

امام‌جمعه پیرانشهر با بیان اینکه غدیر خم حقیقت غیرقابل‌انکار و واقعیتی مسلم است، گفت: تأسیس حکومت اسلامی نشان می‌دهد، ملت ایران از مفهوم فوق درک عمیقی دارند.

تاسیس حکومت اسلامی بیانگر درک ملت ایران از مفهوم غدیر استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ماموستا مصطفی محمودی، امام‌جمعه پیرانشهر در مراسمی که به مناسبت عید سعید غدیرخم در این شهرستان با حضور علما، روحانیان و آحاد جامعه برگزار شد، اظهار کرد: غدیرخم یکی از رویدادهای مهم تاریخ اسلام به شمار می‌رود، که اغلب علما و بزرگان اسلام بر سندیت آن صحه می‌گذارند.

وی با بیان اینکه این واقعه بیانگر بقای رسالت پیامبر اکرم(ص) و دوام پیام الهی آن حضرت در تجلیگاه وجود مبارک علی(ع) است، ادامه داد: غدیر نماد اتحاد امت، نشان پیوند رسالت و امامت به‌شمار می‌رود، به‌طوری‌که این دو از یک ریشه هستند.

امام‌جمعه پیرانشهر با بیان اینکه، انقلاب اسلامی ایران دنباله‌رو غدیر بوده و تأسیس حکومت اسلامی نشان‌دهنده درک عمیق ملت ما از این مفهوم است، اضافه کرد: این واقعه تاریخی در ایجاد وحدت در جامعه مسلمین تأثیر بسیاری دارد.

وی غدیرخم را حقیقتی غیرقابل‌انکار دانست و خاطرنشان کرد: این معنای گسترده و عمیق در هر مقطعی بنا به ظرفیت آن دوره ظاهر شده و هم‌اکنون تمام حقیقت غدیر عیان نشده است و تنها با ظهور بقیة‌الله این امر به کمال می‌رسد.

محمودی عشق به اهل بیت(ع) و قرآن کریم را امانت‌های رسول اکرم(ص) در این زمینه برشمرد و گفت: تنها در این صورت است که می‌توانیم در مسیر اسلام راستین گام برداریم، پس لازم است برای شناختن و شناساندن آنها بیش‌ از پیش تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام سیدعابدین سیدصادقی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر ضمن اشاره به آیات ۱۲۴ سوره بقره و۱۴۴ سوره آل‌عمران که در عظمت حضرت علی(ع) نازل شده است، گفت: امام شافعی می‌فرماید «بعضی‌ها به من گفتند علی را دوست داری آیا رافضی هستی و از دین خارج شدی، گفتم نه به والله این طور نیست نه از دین فاصله گرفتم نه رافضی هستم لیکن امام علی(ع) را دوست دارم بدون شک بهترین امام و بهترین هدایت کننده اوست، اگر دوست داشتن علی(ع) خارج شدن از دین است، من بالاترین کسی هستم، که از دین خارج شده ام».

وی در ادامه شجاعت حضرت علی(ع) در زمان صدر اسلام را قابل‌تحسین دانست و بیان کرد: دیدار با خانواده سادات، دستگیری از نیازمندان و انجام برخی اعمال مستحبی در این ایام بسیار توصیه شده است.

انتهای پیام
captcha