ابلاغ سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی همدان به عنوان الگوی کشوری
کد خبر: 4072799
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

ابلاغ سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی همدان به عنوان الگوی کشوری

قائم مقام شورای قرآن استان همدان خبر داد: سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان همدان به عنوان الگوی کشوری به سراسر استان‌ها ابلاغ شد.

جواد سعیدی قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن همدان جواد سعیدی، قائم مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به سند راهبردی گسترش قرآن همدان اظهار کرد: این سند با دستور، حمایت و پشتیبانی نماینده ولی فقیه در استان و با چشم انداز 5 ساله به عنوان یک سند  جامع و کامل تدوين شده است.

وی افزود: این سند در سه حوزه آموزش‌های عمومی، تبلیغ، ترویج، پژوهش و آموزش عالی در 58 صفحه تدوين شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه این سند در شورای فرهنگ عمومی استان همدان تصویب و به کلیه دستگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: برش دستگاهی و سالانه نیز از سوی دبیرخانه شورای قرآن مستقر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تنظیم و توسط استانداری به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: این سند شامل  3 کارگروه شامل آموزش‌های عمومی، تبلیغ و ترویج وجلسات خانگي، و سه کمیته شامل کمیته استانی حفظ، کمیته جلسات خانگی، ثابت  و کمیته دوره‌های تخصصی بوده و کلیه فعالیت‌ها توسط کمیته نظارت و ارزیابی مستقر در دفتر نماینده ولی فقیه صورت می‌گیرد.

قائم مقام شورای قرآن استان همدان تصريح کرد: این سند به عنوانِ یک سند الگو و مورد اقتباس  جهت تدوین به سایر استان‌ها از سوی دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی به سراسر استان‌ها ابلاغ شده است.

سعیدی تصریح کرد: با تشکیل شورای گسترش فرهنگ قرآنی و تدوین سند راهبردی قرآن ذیل برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور سند تهیه شده استان همدان برای اقتباس و بهره برداری ارسال شده است.

وی افزود: این سند در تعامل با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده و در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسید.

 

انتهای پیام
captcha