نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع بندرعباس اقامه می‌شود
کد خبر: 4076609
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع بندرعباس اقامه می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی در مسجد جامع بندرعباس و نیز هم‌زمان در سراسر استان اقامه می‌شود.

اقامه نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع بندرعباس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از ستاد اقامه نماز استان،  حجت‌الاسلام محمد اعتمادی، مدیر این نهاد، امروز، 16 مردادماه، اظهار کرد: نماز ظهر عاشورا امسال همچون سال‌های گذشته با طنین‌انداز شدن اذان در ظهر این روز عظیم با حضور آحاد عزاداران حسینی در سراسر استان اقامه خواهد شد.

وی افزود: بنا بر هماهنگی‌های صورت گرفته در بندرعباس نیز نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع و به امامت «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اقامه خواهد شد. در تمامی شهرهای استان نیز تدابیر و تدارکات لازم برای اقامه نماز در نظر گرفته شده است تا این فریضه مهم که دربرگیرنده مفهوم واقعی حرکت حسین بن علی و یاران باوفای ایشان بود، تجلی عینی یابد.

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان یادآور شد: اهمیت فریضه نماز و جایگاه نماز اول وقت به اندازه‌ای بود که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سخت‌ترین شرایط و در حین جنگ، نماز اول وقت اقامه کردند و هیچ‌چیز نتوانست مانع نماز اول وقت ایشان شود. از این رو بر محبان و عزاداران آن حضرت فرض است که با تأسی از آن حضرت به موازات عزاداری همانند اصحاب باوفایش در روز عاشورا به سوی نماز ظهر بشتابیم تا از عنایات و فیوضات معنوی این روز عظیم بهره‌مند و مشمول این دعای خاصه آن حضرت شویم.

انتهای پیام
captcha