فاصله انداختن بین امام و امت مهم‌ترین محور جنگ نرم دشمن است
کد خبر: 4077579
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

فاصله انداختن بین امام و امت مهم‌ترین محور جنگ نرم دشمن است

امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: فاصله انداختن بین امام و امت مهم‌ترین محور جنگ نرم است که بصیرت‌افزایی برای شناخت این مسئله مهم باید مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، امام‌جمعه موقت بیرجند، امروز ۲۱ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: مسئله حکومت اسلامی در کلام امام حسین(ع) بیان شده است و هدف قیام را اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند.

امام‌جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: خون پاک امام حسین(ع) و روشنگری حضرت زینب(س) اسلام را زنده نگه داشت.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت اسلامی را مردم باید رقم بزنند، تصریح کرد: باید بین امام و امت پیوند عمیق و کامل برقرار شود تا حاکمیت اتفاق بیفتد اما تلاش دشمن فاصله انداختن بین امام و امت است. این فاصله امام و امت در زمان ائمه اطهار(ع) به اوج خود رسید و این جهل به امام زمان(عج) بسیار خطرناک‌تر است؛ لذا مقدمه این جهل مصیبت بزرگ عاشورا می‌شود.

امام‌جمعه موقت بیرجند ادامه داد: باید شناخت و معرفت لازم به خدا و ولی خدا پیدا کنیم و البته بعد از ۱۴۰۰ سال امت مسلمان این‌ نسخه طلایی را با ولایت فقیه محقق کردند. بزرگترین مسئله این است که دشمن سیاست خود را به شکل جنگ نرم دنبال می‌کند و برای تحقق فاصله انداختن بین امام و امت به تخریب جایگاه امام می‌پردازد.

امام‌جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه سطحی کردن مردم از دیگر روش‌های دشمن برای تحقق فاصله انداختن بین‌ امام و امت است، تصریح کرد: در جنگ نرم خطر جدی که وجود دارد این است که این خطر احساس و باور نشود؛ امروز  فریاد «هل من ناصر ینصرنی» امام‌ زمان(عج) در جنگ نرم به گوش می‌رسد و باید با سلاح بصیرت و آگاهی آماده یاری حضرت باشیم.

رحیم آبادی افزود: پرتاب ماهواره خیام از برکات پیوند امام و امت اسلامی بوده و ما می‌توانیم این امرا را برای چندمین بار به رخ دشمن بکشیم.

وی به ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: جوانان توجه کنند اشتغال با پشت میزنشینی اشتباه محضی است که غربی‌ها به ما یاد دادند در حالی که اشتغال یعنی نقش‌آفرینی و مجاهدت در عرصه‌هایی که ولی ما می‌خواهد و خودمان نیز علاقه داریم.

رحیم‌آبادی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهمن اسلامی، بیان کرد: یقین بدانید که امروز با حسن انتخاب مردم، جریان انقلاب اسلامی با نهایت تلاشی که دارد روزهای بسیار روشنی در عرصه اقتصاد و فرهنگ و بین‌الملل خواهد دید.

وی همچنین از اقدامات دولت سیزدهم در یک سال گذشته قدردانی کرد و یادآور شد: در شناخت جریان نفوذ باید توجه بیشتری داشته باشند و مردم و مسئولان با شناخت و بصیرت این افراد را از بدنه نظام جدا کنند.

انتهای پیام
captcha