ثبت سومین مورد اهدای عضو در ملایر در سال جاری
کد خبر: 4078672
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶

ثبت سومین مورد اهدای عضو در ملایر در سال جاری

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: اعضای بدن دختر جوان ملایری مرگ مغزی به چند بیمار نیازمند پیوند اعضا اهدا شد و به این بیماران زندگی دوباره بخشید.

عباس آذرهمایون، رئیس مجمع خیرین سلامت ملایرعباس آذرهمایون، رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مرحومه زهرا بختیاری دختر 21 ساله ملایری متولد سال 79 به دلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده، دو کلیه و کبد و قلب و نسوج  وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: زنده‌یاد مرحومه زهرا بختیاری اهل و ساکن ملایر و دانشجو در تاریخ 18 مردادماه دچار مرگ مغزی شد. پس از قطعیت و تشخیص مرگ مغزی و رایزنی‌ها با خانواده وی، بیمار به بیمارستان تهران منتقل و اعضای بدن زنده‌یاد به بیماران نیازمند اهدا شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر بیان کرد: این سومین مورد اهدای عضو در ملایر در سال جاری و چهل و یکمین اهدای عضو این شهرستان است.

آذرهمایون با اشاره به آیه‌ای از سوره مائده که فرمود هر کس انسانی را زندگی بخشد گویی تمامی انسان‌ها را حیات بخشیده است، تصریح کرد: فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در ملایر نهادینه شده است و همه باید در تقویت و توسعه این فرهنگ سهیم باشیم.

انتهای پیام
captcha