ظرفیت مشاوران دینی برای متقاضیان طلاق در اردبیل استفاده می‌شود
کد خبر: 4078835
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

ظرفیت مشاوران دینی برای متقاضیان طلاق در اردبیل استفاده می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل از آغاز مشاوره‌های دینی در مراکز مشاوره روانشناسی استان اردبیل خبر داد.

جلال آفاقی معاون رئیس کل دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل، ۲۶ مردادماه، در کارگاه آموزشی نقش مشاوره دینی در پرونده‌های خانواده در اردبیل اظهار کرد: تحکیم بنیان خانواده و کنترل وکاهش طلاق در اردبیل و اهتمام به صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق، ضرورت وجود مشاوران دینی در مراکز را محسوس کرده است.

وی افزود: مدت‌هاست ضرورت استفاده از مشاوره‌های دینی برای حل و فصل اختلافات خانوادگی دغدغه دستگاه قضایی بوده که براساس اقدام اخیر صورت گرفته، در تمام مراکز مشاوره شهر اردبیل مشاوران دینی تعیین شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با تشریح برکات ورود تخصصی مشاوران به بحران خانواده به ویژه مشاوره‌های دینی در بحث طلاق گفت: سال‌هاست که پرونده‌های طلاق در اردبیل به واحد های مصالحه و مراکز مشاوره خانواده ارجاع می‌شود و در این مدت شاهد دستاوردهای چشمگیری در زمینه برقراری صلح و سازش هستیم.

این مقام قضایی با تاکید بر ضرورت توسعه حل اختلاف و پیشگیری از بحران در خانواده، اظهارامیدواری کرد: وجود مشاوران دینی در معیت مشاوران حقوقی و مددکاران و روانشناسان بتواند در جهت کاهش پرونده‌های طلاق بیش از پیش موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفرزاده یکی از مدرسین کارگاه مذکور نیز در سخنان خود با تاکید بر ضرورت شناخت از ارزش‌های اخلاقی و توجه عمیق به مسئولیت‌ها توسط اعضای خانواده، تقویت ارزش‌های اسلامی را در پیشگیری از فروپاشی خانواده‌ها موثر خواند.

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی نقش مشاوره دینی در پرونده‌های خانواده، با شرکت بیش از پنجاه نفر از مشاوران سراسر استان در اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام
captcha