مشکلات امروز کشور با روحیه جهادی برطرف می‌شود
کد خبر: 4080847
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

مشکلات امروز کشور با روحیه جهادی برطرف می‌شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه یکی از محورهای مهم دولت محرومیت‌زدایی و آبادانی است، گفت: با روحیه جهادی که در پیش گرفته‌ شده است مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

به گزارش ایکنا از زنجان، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، صبح امروز، ۴ شهریورماه در همایش دهیاران استان زنجان که همزمان با سومین روز هفته دولت در روستای بناب برگزار شد، با اشاره به رشادت‌ها و روحیه‌ جهادی شهید رجایی، اظهار کرد: مسئولان خادمان مردم هستند و باید برای آبادانی کشور تلاش شبانه‌روزی کنند و  بدون شک با روحیه جهادی که در پیش گرفته‌ شده مشکلاتی که در این چند سال روی هم تلنبار شده است به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه یکی از نخستین نهادهایی که امام راحل دستور تشکیل آن را دادند، جهادسازندگی بود، ادامه داد: حاصل جنگی که عراق به ایران تحمیل کرد، محرومیت اغلب روستاها و مهاجرت‌ ساکنان این مناطق بود. از اینرو می‌توان گفت که وقوع جنگ و ادغام جهادسازندگی با جهادکشاورزی از موانع خدمت‌رسانی بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه یکی از محورهای مهم دولت محرومیت‌زدایی و آبادانی است، یادآور شد: اغلب استان‌ها نیز این برنامه را در پیش گرفته‌اند و استان زنجان نیز در مسیر محرومیت‌زدایی حرکت خود را آغاز کرده است. در سفرهای استانی مصوبات خوبی برای حل مشکلات صورت گرفته و بسیاری از طرح‌ها نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه اولویت دولت مربوط به پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت است، تصریح کرد: پروژه‌هایی که مدت‌ها معطل مانده بودند باید به نتیجه برسند. مراحل پیشرفت بسیاری از پروژه‌ها که کند بود در یک سال گذشته سرعت بیشتری گرفته و اتفاقات خوبی در حال انجام است و امیدواریم این قبیل اقدامات از مشکلات مردم گره‌گشایی کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پس از جنگ اوکراین، مسئله امنیت غذایی به مسئله‌ای حاد تبدیل شده است، اضافه کرد: غله بسیاری از مناطق جهان توسط روسیه و اوکراین تهیه و تامین می‌شد و بعد از وقوع جنگ، مشکلاتی در این بخش از در دنیا به‌وجود آمد؛ اما به همت دولت سیزدهم، ایران مشکلی در این خصوص ندارد و از همان روزهای نخست خرید گندم در اولویت قرار گرفته و تاکنون بیش از ۷ میلیون تن گندم خریداری و در سیلوها ذخیره‌سازی شده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در گذشته وقتی از مشکلات آب سخن گفته می‌شد ما در فکر سیستان و کرمان بودیم، تشریح کرد: امروز به دلیل شرایط جوی و کاهش بارش‌ها در استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی و غربی و بسیاری از استان‌ها نیز درگیر مشکلات آب هستیم و باید با برنامه‌ریزی دقیق چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین به تشکیل وزارت بازرگانی اشاره و خاطرنشان کرد: با تشکیل این وزارتخانه مشکلات این بخش نیز برطرف خواهد شد.

انتهای پیام
captcha