لزوم برخورد با افرادی که در ایجاد مشکل بی‌آبی همدان مقصر هستند
کد خبر: 4080899
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

لزوم برخورد با افرادی که در ایجاد مشکل بی‌آبی همدان مقصر هستند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تمامی دولت‌مردان استانی و کشوری در حال تلاش برای رفع مشکل هستند اما اگر کسی کوتاهی کرده باید عذرخواهی کن، گفت: نهادهای نظارتی باید وارد شوند تا ببینند کجا ترک فعل رخ داده است، افرادی که ترک فعل کرده‌اند بیایند پاسخ بدهند و اگر ترک فعل ثابت شد با آن‌ها برخورد شود.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی‌فقیه در همدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۴ شهریورماه با اشاره به این‌که با مشکلات فراوانی در مبحث آب مواجه هستیم، اظهار کرد: در سال ۸۳ پروژه مربوط به آب آغاز شد و مردم از این موضوع ناراضی هستند، نهادهای نظارتی باید وارد شوند تا ببینند کجا ترک فعل رخ داده است البته که بیش‌تر این مسائل ملی بوده و لازم است از دولت‌های گذشته این سوال پرسیده شود و افرادی که ترک فعل کرده‌اند بیایند پاسخ بدهند و اگر ترک فعل ثابت شد با آن‌ها برخورد شود.

وی ادامه داد: باید به مشکلات محیط زیستی همدان توجه کنیم، بسیاری از قنات‌های همدان دیگر قابل استفاده نیست؛ با بحران مواجه شده‌ایم و باید طرح‌ها مورد مطالعه و پژوهش قرار بگیرد تا دیگر قنات‌های ما مورد آسیب قرار نگیرد چراکه ما آب کمی در همدان نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تمام مجموعه‌های دولتی از استانی تا کشوری پای کار هستند تا مشکل مردم برطرف شود و ما از صداوسیما انتظار داریم به صورت لحظه‌ای این موضوعات را پوشش دهند تا مردم متوجه اقدامات بشوند و لازم است مسئولان به کار خود سرعت بدهند.

وی اضافه کرد: در طول ۷ ماه گذشته بالغ بر هزار میلیارد تومان بودجه برای این پروژه وارد استان شده و به اندازه چند سال کار شده است اما این کار به عنوان اولویت استان باید زودتر از این‌ها انجام می‌شد.

امام جمعه همدان گفت: اگر کسی کوتاهی کرده باید عذرخواهی کند؛ استاندار هم اگر اشتباه کرده باشد باید عذرخواهی کند، مردم ناراحت هستند و البته حق هم دارند از این بی آبی و مشکلات ناراحت باشند.

وی افزود: انتظار داریم شخص رئیس جمهور تذکرات بیش‌تری به مسئولین امر در رابطه با این موضوعات بدهند.
امام جمعه همدان از مردم همدان تقاضا کرد: افرادی که چاه دارند بهتر است از آب شهری کم‌تر استفاده کنند و بگذارند این آب به مردمی برسند که چاه ندارند.

وی هم‌چنین در ادامه گفت: رسانه‌هایی به دروغ نوشتند هر بطری آب معدنی در همدان ۳۵ هزار تومان است؛ اگر راست است بگویید برخورد کنیم، کسی نباید از شرایط زندگی مردم سواستفاده کند. اگر دروغ است شهامت عذرخواهی داشته باشید. بسیاری از کشاورزها و افراد به صورت رایگان آب را در اختیار مردم قرار داده‌اند.

امام جمعه همدان بیان کرد: از نجابت و صبر و بزرگواری مردم تشکر می‌کنیم و می‌خواهیم مسئولان و گروه‌های جهادی شبانه‌روز تلاش کنند تا این مشکل به زودی حل شود؛ تانکرهای آب زیادی از اقصی نقاط کشور وارد همدان شده است.

وی ادامه داد: آب شربی که از خارج از همدان وارد می‌شود در تپه حاج عنایت همدان مسائل بهداشتی‌اش مورد بررسی قرار می‌گیرد اما بهتر است مردم آب را جوشانده مصرف کنند.

شعبانی همچنین ضمن دعوت مردم و مسئولان به تقوای الهی و گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: دولت سیزدهم در یک‌سال گذشته در عرصه‌های مختلفی هم‌چون توسعه صادرات نفتی و غیرنفتی، سفرهای استانی و حضورهای مردمی و توسعه روابط خارجی با کشورها و حوزه بهداشت و درمان تلاش‌های بسیار و قابل تقدیری داشته است.

تلاش دولت برای نابودی ساختارهای فسادسازی در کشور

وی افزود: البته در برخی وعده‌ها هم‌چون مسکن، بورس، کنترل گرانی‌ها مشکلاتی داشتیم و این وعده‌ها در مرحله عمل قرار نگرفت و لازم است در عرصه اقتصادی به ثبات برسیم و تحلیل‌ها ما را به سمت امیدواری سوق می‌دهد و امیدواریم دولت با مطالعه وعده‌ها و تاخیرهایی که رخ داده مشکلات را برطرف کند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: حاکمیت نشان داده در مبارزه با فساد هیچ تعارفی ندارد و دولت در این زمینه بسیار تلاش کرده است تا ساختارهای فسادسازی را نابود کند.

وی با بیان این‌که باید شفافیت مالی ایجاد شود، عنوان کرد: شفافیت مالی باعث می‌شود کسی وارد فساد نشود و باید این مسائل اقتصادی به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: مسجد باید انسجام و وحدت میان مردم ایجاد کند و امروزه باید مساجد محل حل مشکلات مردم باشد و مردم مسجد را صرفاً محلی برای نماز خواندن ندانند و لازم است ائمه جمعه و شورای محلات ارتباط خوبی با مردم و دولت‌مردان جهت حل مشکلات مردم محلات صورت دهند.

 

انتهای پیام
captcha