اداره کل زندان‌های لرستان میزبان جلسه «اخلاق در افق تمدن اسلامی» شد
کد خبر: 4082840
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

اداره کل زندان‌های لرستان میزبان جلسه «اخلاق در افق تمدن اسلامی» شد

جلسه «اخلاق در افق تمدن اسلامی» امروز، 12 شهریور با حضور نماینده ولی‎‌فقیه در لرستان به میزبانی اداره کل امور زندان‌های لرستان برگزار شد.

جلسه «اخلاق در تمدن اسلامی»به گزارش ایکنا از لرستان، سلسله جلسات «اخلاق در افق تمدن اسلامی» امروز، 12 شهریور به‌همت اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد به میزبانی اداره کل امور زندان‌های استان لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام شاهرخی در این جلسه با بیان اینکه حماسه‌ای در سال 61 هجری در دهم محرم در کربلا رخ می‌دهد و 72 تن بر گرد امام‌شان جمع شدند و در راه اعتلای اسلام فداکاری کردند که اگر این فداکاری‌ها و همراهی‌ها نبود، نتیجه‌ای که در کربلا اتفاق افتاد آثار خودش را نشان نمی‌داد.

وی افزود: بلند کردن پرچم سیاه امام حسین(ع) و برگزاری جلسات روضه و گریه برای سیدالشهدا(ع) و زنده نگه داشتن آرمان‌ها و ارزش‌هایی که امام حسین(ع) و یارانش در این مسیر به شهادت رسیدند، ادامه همان فداکاری‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: راه امام حسین(ع) نیاز به این همراهی‌ها دارد و نیاز به پیام‌رسانی‌هایی دارد، هم شهدای کربلا و همه شهدایی که در راه ارزش‌های اسلامی به شهادت رسیدند، راه‌شان را به ما سپردند و پرچم خود را به ما سپردند و برگزاری چنین جلساتی بلند کردن پرچم ارزش‌های اسلامی و دینی است.

شاهرخی گفت: نباید سطحی به برخی از مجالس نگاه کرد و عمیق بودنش به این است که مواکب حسینی و یا زیارت اربعین و کسانی که نمی‌توانند شرکت کنند، بسترهایی را برای دیگران فراهم می‌کنند و کمک‌هایی را در دستور کار دارند و این دنباله همان راه امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم از حریم حضرت زینب(س) دفاع کردند و این راه ادامه دارد و کسانی که در برپایی این مراسم شرکت می‌کنند باید نگاهی عمیق داشته باشند، اظهار کرد: دفاع از حق و صبر و شکیبایی در اینکه از حق دفاع شود حتی اگر همراه با سختی‌هایی باشد، هم خودمان حق را بپذیریم و هم دیگران را به حق سفارش کنیم و منافع شخصی که فرد را تحریک می‌کند که در مسیر باطل قدم بردارد باید به باطل نگاه نکند و با صبر می‌تواند بر این مهم پیروز شود.

امام‌جمعه خرم‎آباد اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر سختی‌هایی را به همراه دارد، ۴۳ سال در مقابل زورگویان عالم ایستاده‌ایم و تسلیم‌ناپذیر شدن همراه با خود سختی‌هایی دارید از جمله تحریم، کودتا، فتنه، جنگ تحمیلی ولی با ایستادگی می‌توان توطئه‌های دشمن را خنثی کرد.

وی گفت: در افق تمدن اسلامی پذیرش حق و توصیه به حق جایگاه بی‌بدیلی دارد و جزء اصول اساسی است و وقتی نظام ما به تمام معنا اسلامی شد که این دو نکته در تار و پودش و همه سطوحش باشد و اگر این‌چنین باشد، تبعیض و توصیه‌های فراقانونی نخواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: اگر کسی توصیه به حق نکند همان جایگاهی که ظالم دارد قرار گرفته، در یک نظام اسلامی اگر کسی ظالمی را ببیند که رابطه‌اش با بندگان خدا با دشمنی است و اگر با او مخالفت نکند هر جایگاهی که ظالم دارد، فردی هم که توصیه نکرده چنین جایگاهی دارد.

انتهای پیام
captcha