هشدار مقتدی صدر نسبت به فتنه‌افکنی در مراسم اربعین
کد خبر: 4083851
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

هشدار مقتدی صدر نسبت به فتنه‌افکنی در مراسم اربعین

رهبر جریان صدر عراق نسبت به فتنه‌افکنی در مراسم زیارت میلیونی اربعین از سوی جناح‌هایی که نامی از آنها نبرد، هشدار داد.

به گزارش ایکنا، شفقنا نوشت: مقتدی صدر در حساب توییتری خود نوشت: حفظ صلح و آرامش در زیارت اربعین امسال در همه اشکال آن ضروری است چون جناح‌هایی به دنبال فتنه‌افکنی هستند بنابراین امیدواریم که فرصت از دشمنان این زیارت و تفاله‌های حزب بعث و هر گستاخ و جناح دیگری که باشد، گرفته شود. علی‌الخصوص اینکه این زیارت عمومی است و تنها به زائران  عراقی محدود نیست و این به معنای اهمیت آن از یک سو و حساس بودن آن از سوی دیگر است.

وی افزود: توهین، خشونت، آسیب و اصطکاک و هرچیز دیگری از این قبیل از هرکسی صادر شود، ما از آن مبرا هستیم و باید به جناح‌های مربوطه گزارش شود تا به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کنند.

رهبر جریان صدر ادامه داد: هرکس که توهین کرد راهی جز نادیده گرفتن یا گزارش نیست. هیچ کس حق ندارد پاسخ دهد. همه ما خواهان خدمت به امام حسین(ع) هستیم نه کوتاهی در شعایر و مقدسات و صلح داخلی؛ و هرگز به بازگشت رخدادهای شعبانیه و نظیر آن راضی نخواهیم شد. عراق امانتی بر گردن همه است و استثنایی در این زمینه وجود ندارد.

صدر در پایان نیز آورده است: باز هم بر عدم مداخله سرایا، الحشد الشعبی و هر گروه مسلح دیگر تأکید می‌کنیم و این موضوع تنها به نیروهای امنیتی دیگر سپرده می‌شود.

انتهای پیام
captcha