اسکان روزانه ۱۵۰۰ زائر اربعین در موکب شهید حاج قاسم + فیلم
کد خبر: 4085707
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

اسکان روزانه ۱۵۰۰ زائر اربعین در موکب شهید حاج قاسم + فیلم

مسئول هیئت رزمندگان اسلام یزد با اشاره به برپایی موکب شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در کربلای معلی از اسکان روزانه ۱۵۰۰ نفر از زائران سیدالشهدا(ع) در این موکب خبر داد.

سید محمود حسینی، مسئول هیئت رزمندگان اسلام یزدسیدمحمود حسینی، مسئول هیئت رزمندگان اسلام یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برپایی موکب شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در کربلای معلی اظهار کرد: به فضل خدای سبحان و به یاری حضرت سیدالشهدا(ع) هیئت رزمندگان یزد اقدام به تشکیل ستاد اربعین و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استان، خیران و دغدغه‌مندان کرد و به برآورد هزینه‌ها و امکانات مورد نیاز موکب حاج قاسم سلیمانی در کربلا پرداخت.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام یزد گفت: با آماده‌سازی پنج دستگاه تریلی امکانات خود را که شامل بیش از 2500 پتو و تشک و بالشت جهت استراحت زوار و تأمین بیش از یک و نیم میلیارد تومان اقلام مواد غذایی از جمله گوشت، مرغ، برنج، حبوبات و یخ بود را به کربلای معلی منتقل کرد و مشغول پذیرایی از زوار شد.

حسینی بیان کرد: با تلاش پیگیرانه و سخت‌کوشانه این هیئت خادمان موکب یک ماه قبل از اربعین با حضور در کربلا معلی خاکریزی و تسطیح زمین به مساحت 5000 متر مربع و با برپایی موکب و نصب پوش، روزانه 1500 نفر از بانوان و آقایان زوار را اسکان داده است. برای رفاه زوار دستشویی و حمام و سه عدد ماشین لباسشویی نیز تهیه شد.

مسئول موکب حاج قاسم هیئت رزمندگان اسلام یزد گفت: در جهت ارتقای معنوی موکب، روزانه در سه نوبت اقامه نماز جماعت، سخنرانی و عزاداری با حضور سخنرانان و مداحان استان نیز در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: با تلاش آشپزخانه موکب روزانه 6 هزار پُرس غذا در سه وعده طبخ و بین زائران پیاده‌روی اربعین توزیع و تا پایان ایام اربعین بیش از 50 هزار آب بین زوار توزیع می‌شود.

حسینی با بیان اینکه هیئت‌های رزمندگان شهرستان تفت و مروست نیز با این موکب همکاری داشته‌اند گفت: هیئت‌های رزمندگان اسلام بافق، اردکان و ابرکوه به برپایی موکب‌های مستقل در شهر کربلا، مشغول خدمت‌رسانی شدند.

انتهای پیام
captcha