تأمین نیمی از هزینه‌های موکب ریحانةالحسین(ع) توسط موقوفه نصیرالملک
کد خبر: 4086254
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

تأمین نیمی از هزینه‌های موکب ریحانةالحسین(ع) توسط موقوفه نصیرالملک

مدیر اجرایی موکب ریحانةالحسین(ع) استان فارس از تأمین ‌۵۰ درصدی هزینه‌های این موکب از سوی موقوفه نصیرالملک شیراز خبر داد.

موکب ریحانةالحسین(ع)، مسیر نجف به کربلابه گزارش ایکنا از فارس، ابوذر رزاق‌منش، مدیر اجرایی موکب ریحانةالحسین(ع) فارس امروز، 27 شهریورماه در جمع خبرنگاران شروع فعالیت این موکب را از ۱۰ روز قبل از اربعین تا یک روز بعد از اربعین عنوان کرد و گفت: فضایی بالغ‌ بر سه هزار مترمربع برای اسکان یک هزار نفر در نظر گرفته ‌شد که علاوه بر اسکان در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار، شام از آن‌ها پذیرایی شد.

وی با بیان اینکه به دلیل گرمی هوا ساعت حرکت زائران گردشی بود، افزود: هر شب یک هزار قرص نان توسط بانوان در موکب پخته می‌شود، همچنین دو ایستگاه صلواتی یکی در محل اسکان که انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را سرو و یکی هم در مسیر پیاده‌روی که در دو نوبت از زائران با شربت و فالوده شیرازی پذیرایی کرد.

رزاق منش با اشاره به پخت سه هزار پرس به‌صورت روزانه در موکب ریحانةالحسین(ع) تصریح کرد: هرروز تا یک هزار پرس صبحانه نان و پنیر، تخم‌مرغ آب پز یا املت در موکب آماده و توزیع شد.

وی با اشاره به ساخت سرویس بهداشتی، حمام در جوار موکب و ارائه امکاناتی مانند شست‌وشو و اتوی لباس‌ها گفت: هم در قسمت بانوان و آقایان خیاطی دایر بود و ویژه‌ترین بخش مربوط غرفه کودکان بود، در این غرفه نقاشی‌هایی از پیش تهیه‌شده با موضوعات اربعین در اختیار کودکان قرار می‌گرفت تا رنگ‌آمیزی کنند و در پایان کتاب داستان‌های ایرانی به کودکان ایرانی هدیه داده می‌شد، در بخش بزرگسالان نیز برنامه‌های فرهنگی مانند نماز جماعت، عزاداری و مراسم ادعیه خوانی برگزار می‌شد.

رزاق منش با بیان اینکه ۱۲۰ خادم در این موکب خدمت کردند، اظهار کرد: عمده هزینه این موکب از نذورات مردمی است و نصف هزینه‌ها را نیز موقوفه نصیرالملک تقبل کرد. این موکب مشترک با موکب عراقی بود چراکه میزبان اصلی کشور عراق است و هدف ما ایجاد اتحاد و کار اشتراکی است.

مدیر اجرایی موکب ریحانةالحسین(ع) با بیان اینکه امسال پنجمین سال خدمت این موکب بود، ادامه داد: با توجه به شرایط و استقبال بی‌نظیر مردم و شلوغی مرزها بسیاری از وسایل مانند سیلندرهای گاز پشت مرز ماندند که در عراق آن‌ها را دوباره تأمین کردیم.

یادآور می‌شود، این موکب در مسیر اصلی نجف به کربلا در عمود ۱۱۲۵ قرار داشت.

انتهای پیام
captcha