کودک کار 10 ساله؛ اولین میهمان برنامه کتابت قرآن قدمگاه صالحیه + عکس
کد خبر: 4086264
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

کودک کار 10 ساله؛ اولین میهمان برنامه کتابت قرآن قدمگاه صالحیه + عکس

مراسم کتابت جمعی قرآن همزمان با روز اربعین به همت ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس با حضور اقشار مختلف مردم و میهمانی از گروه کودکان کار در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار و ثواب آن‌ به ساحت مقدس امام زمان(عج) هدیه شد.

کتابت قرآن در آستان امامزاده صالح(ع)اسماعیل رهدار، رئیس ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا بیان کرد: فاز اول پروژه کتابت قرآن با عنوان «کتابت قرآن توسط جاماندگان اربعین حسینی» از سوی این ستاد در روز اربعین حسینی به اجرا درآمد و حدود هزار نفر از عاشقان قرآن و اهل بیت(ع) در این برنامه که در قدمگاه صالحیه تجریش برگزار شد، شرکت کردند.

وی ادامه داد: برای ایجاد انس بیشتر مردم با قرآن که از تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب است، کتابت قرآن را از سال 1387 به‌صورت جدی و برنامه‌ریزی شده برای اقشار مختلف مردم و خوشنویسان شروع کردیم، چراکه اعتقاد داریم کتابت قرآن باعث سازندگی روحی و معنوی انسان می‌شود.

رهدار گفت: در این برنامه که قرآن در صفحات سه خطی طراحی شده، مردم با ظاهر اجتماعی و تحصیلات و سن و جنسیت مختلف، سه خط از قرآن کریم را کتابت کرده و ثواب آن را به امام زمان(عج) هدیه کردند و توصیه شد تا از امروز روزانه یک صفحه از قرآن را به نیت سلامتی امام زمان(عج) قرائت کنند تا یک ختم کامل قرآن نیز صورت پذیرد.

رئیس ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس بیان کرد: این قرآن دارای ۳۰۱۲ صفحه است و به معنای مشارکت 3012 نفر از اقشار مختلف مردم در این کتابت است که فاز اول آن در منطقه تجریش با حدود یک هزار نفر از دوستداران قرآن و اهل بیت(ع) اجرا شد و دو فاز باقیمانده در مناسبت‌های پیش رو با جامعه هدف‌های مردمی برگزار خواهد شد.

علیرضا جبار حمیدی، دبیر شورایاری تجریش نیز به خبرنگار ایکنا گفت: این کار یک پروژه فرهنگی بزرگ در جهت فراگیری بیشتر قرآن در زندگی مردم است؛ از نکات جالب توجه در این مراسم کتابت یک دختر خانم 10 ساله از گروه کودکان کار به‌عنوان اولین کاتب این مراسم بود و حتی خانم مسن کارتن‌خواب نیز یک صفحه از این قرآن را کتابت کردند.

وی با بیان اینکه شورایاری تجریش همیشه در برگزاری این مراسم پیش‌قدم بوده است، اظهار کرد: برای هر یک از شرکت‌کنندگان در این برنامه فرهنگی، تقدیرنامه‌ای از طرف ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس و شورایاری تجریش در نظر گرفته شده بود که در همان روز اربعین از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی فضای مجازی برای کاتبان ارسال شد.

یادآور می‌شود، در برنامه کتابت قرآن توسط جاماندگان اربعین حسینی هیئت متوسلین به امام حسن مجتبی(ع)، شورایاری تجریش، گروه جهادی امداد معلول، سرای محله تجریش و گروه جهادی شمس(شهدای مدافع سلامت) با ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس همکاری داشتند.

کتابت جمعی قرآن با خط تحریری از سوی ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس برای گروه‌های مختلف مردمی نظیر زائران پیاده امام رضا(ع)، خدام رضوی، فرهنگیان، دانشجویان و طلاب و... صورت گرفته است و مصحف‌های کتابت شده به آستان‌های مقدس امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امام رضا(ع)، امام هادی و امام حسن عسکری(ع) اهدا شده است.

مهدی خطابی

انتهای پیام
captcha