کمک 700 هزار دلاری خیریه‌های اسلامی انگلیس به سیل‌زدگان پاکستان
کد خبر: 4086641
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

کمک 700 هزار دلاری خیریه‌های اسلامی انگلیس به سیل‌زدگان پاکستان

تعدادی از خیریه‌های اسلامی انگلیس،با زراه‌اندازی کمپینی مبلغ 700 هزار دلار کمک برای سیل‌زدگان پاکستان جمع‌آوری کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از ابوت اسلام، تعدادی از مؤسسات خیریه اسلامی در بریتانیا با راه‌اندازی کمپینی مشترک با جمع‌آوری 700 هزار پوند در یک شب به یاری مردم پاکستان که از سیل‌های ویرانگر رنج می‌برند، شتافتند.

طفیل حسین، مدیرعامل سازمان خیریه امداد اسلامی بریتانیا در توییتر نوشت: شب گذشته @IslamicReliefUK و @Read_Foundation گرد هم آمدند تا 700 هزار پوند برای سیل‌زدگان پاکستان جمع‌آوری کنند.

وی افزود: از بنیاد آصف انصاری، @AsifSAnsari برای میزبانی این رویداد و گرد هم آوردن همه تشکر صمیمانه دارم. این رویداد روز 17 سپتامبر (26 شهریور) برگزار شد.

باران‌های شدید موسمی غیرمعمول از اواسط ژوئن باعث سیل‌های ویرانگر در شمال و جنوب پاکستان شده است که حداقل 33 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است. 

سازمان ملی مدیریت بلایای کشور پاکستان (NDMA) اعلام کرد که حداقل هزار و 33 نفر از جمله 348 کودک در سیل اخیر کشته و هزار و 527 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در هفته‌های گذشته، خیریه امداد اسلامی برای بازسازی روستاها، نصب تأسیسات آب و فاضلاب جدید و حمایت از جوامع برای بازسازی مشاغل کوچک و بازسازی مسکن در پاکستان تلاش کرده است.

همچنین بنیاد READ مراکز آموزشی موقت (TLC) برای آموزش کودکانی که به دلیل سیل شدید بی‌خانمان شده‌اند، در پاکستان فراهم کرده است. چندین مؤسسه خیریه مسلمان پیشتر کمپین‌هایی برای کمک به مردم پاکستان راه انداخته بودند.

مؤسسات خیریه شامل Islamic Relief, Penny Appeal, Human Appeal, and Helping Hands for Relief and Development در این کمپین مشارکت داشتند.

انتهای پیام
captcha