روحیه جهادی روحانی ملایری؛ منشأ برکت برای اهالی مسکن مهر
کد خبر: 4087553
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

روحیه جهادی روحانی ملایری؛ منشأ برکت برای اهالی مسکن مهر

طی سال‌های اخیر حضور روحانیون در برنامه‌های جهادی بیش از پیش نمایان است و در این بین فعالیت‌های یک روحانی جوان در مسجدی به نام مسجد امام هادی(ع) منشأ برکاتی برای اهالی مسکن مهر ملایر شده است.

علیرضا قهری روحانی مسجد امام هادی مسکن مهر ملایراز ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون روحانیون در کنار مردم در همه عرصه‌ها حضور داشته و هیچ‌گاه خود را جدای از مردم ندانسته‌اند و هر کجا اقدامی صورت گرفته روحانیت پیش قراول بوده است.

طی سال‌های اخیر حضور روحانیون در برنامه‌های جهادی بیش از پیش نمایان بوده و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین این قشر نیز نقشی ارزشمند را در جامعه ایفا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیرضا قهری از روحانیون جوان و جهادی شهرستان ملایر است که طی سال‌های اخیر اقدامات زیادی را در راستای رفع مشکلات در منطقه مسکن مهر انجام داده است، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به شروع فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خود از سال 1391 در منطقه مسکن مهر ملایر، اظهار کرد: با توجه به نبود مسجد، برنامه‌های مذهبی و مناسبتی در پارکینگ‌های منازل در این منطقه برگزار و نماز جماعت نیز در فضای باز و در کنار خیابان برگزار می‌شد.

وی افزود: سال 1395 با توجه به نیاز مردم منطقه مسکن مهر ملایر به همت جوانان، اهالی، کمک خیرین و کمک‌های شهرداری و بازدید مسئولان از منطقه تصمیم به ساخت مسجدی در این منطقه گرفته شد که طی یک سال و نیم حسینیه این مسجد ساخته شد.

قهری با بیان اینکه ساخت این مسجد به نام مسجد امام هادی(ع) منشأ برکات و برنامه‌های دیگری برای اهالی مسکن مهر ملایر شد، افزود: با ساخت این مسجد برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، مناسبتی، نماز جماعت و... در مسجد در حال انجام است و این مسجد امروز به‌عنوان یکی از پویاترین و فعال‌ترین مساجد شهر ملایر فعالیت دارد.

امام جماعت مسجد امام هادی(ع) مسکن مهر ملایر گفت: مرکز نیکوکاری، پایگاه بسیج مرکز آموزشی و... در این مسجد فعال شده و تاکنون اقدامات ارزشمندی با هدف رفع مشکلات مردم، اشتغال‌زایی، رفع مشکلات فرهنگی، تأمین جهیزیه برای نوعروسان و... در این مسجد انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اهالی منطقه مسکن مهر با اعتماد و همدلی و کنار هم بودن استقبال خوبی از برنامه‌های این مسجد دارند، گفت: اخیرا کمک‌هایی از سوی اهالی منطقه مسکن مهر به یکی از خانواده‌هایی که منزلش دچار آتش‌سوزی شده بود صورت گرفت که کاری بزرگ و ارزشمند بود.

قهری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بزرگ فرهنگی که برای اولین بار از سوی مسجد امام هادی(ع) کلید خورد تشکیل گروه سرود «سلام فرمانده» بود، افزود: گروه سرود دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌های ملایر برای اولین بار از سراسر شهرستان ملایر در این مسجد تشکیل شد که در برنامه‌های مختلف و مناسبتی در نقاط مختلف شهر به اجرای برنامه پرداختند و با استقبال بسیار بالای مواجه شد.

امام جماعت مسجد امام هادی(ع) ملایر اضافه کرد: تشکیل این گروه سرود باعث شناسایی تعداد زیادی از استعدادهای شهرستان شد که در حال حاضر با تشکیل گروه سرودهای مجزا تونسته‌ایم از بین دختران و پسران گروه‌های سرود را در برنامه‌های مختلف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وجود این مسجد باعث بالندگی و همچنین تشکیل میز خدمت مسئولان در این منطقه با هدف رفع مشکلات مردم شد، افزود: برگزاری دوره‌های مشاوره، تشکیل جلسات معتمدین منطقه مسکن مهر برای رفع مشکلات مالی نیز جزو برنامه‌هاست؛ همچنین مطالبات و نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف برای تأمین امکانات رفاهی را به گوش مسئولان می‌رسانیم.

ایجاد اشتغال برای افرادی جویای کار

وی همچنین به راه‌اندازی کارگاه ریسندگی برای افراد جویای کار در این منطقه اشاره کرد و گفت: در این زمینه امکانات اولیه کار در اختیار افراد جویای کار قرار می‌گیرد و در قبال کاری که انجام می‌شود هزینه و دستمزد به افراد پرداخت می‌شود.

قهری با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزشی در حسینیه مسجد بیان کرد: در این زمینه کلاس‌های پیش‌دبستانی و ابتدایی با مجوز از سوی نهادهای مربوطه راه‌اندازی می‌شود و محل مجزایی نیز برای بازی کودکان ساخته و در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین کلاس‌های تابستانی را در این منطقه داشتیم که کلاس‌های قرآن، زبان انگلیسی، هنری و... برای علاقه‌مندان تشکیل شد. پی‌گیر هستیم تا در چند نقطه دیگر مسکن مهر با توجه به تراکم جمعیت احداث مساجد دیگر را داشته باشیم و از خیرین و نیکوکاران و مسئولان درخواست می‌کنیم در این زمینه کمک‌های لازم را دشته باشند.

این روحانی جهادی با اشاره به اینکه مسجد منشأ امورات بزرگ از ابتدای دین اسلام تاکنون بوده است، گفت: همه کسانی که امروز در امور مختلف جهادی و در رأس قرار دارند به مسجد وصل بوده و اقدامات خود را از مسجد شروع کرده‌اند. مساجد در دوران انقلاب اسلامی منشأ اقدامات بزرگی بوده و در دوران‌های مختلف دفاع مقدس، دوران‌های بحران، کرونا و... اقدامات بزرگی از سوی مساجد صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم این اقدامات ارزشمند را استمرار ببخشیم.

وی یادآور شد: کمک به ساخت مساجد، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و عمرانی مساجد علاوه بر ثواب اخروی به‌عنوان باقیات‌الصالحات بوده و می‌تواند در جذب جوانان و نوجوانان برای دور ماندن از آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمن مؤثر واقع شود.

انتهای پیام
captcha