لزوم تدوین سند همزیستی و برادری انسانی در رسانه‌های جهان
کد خبر: 4088068
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
از سوی شورای حکمای مسلمان مطرح شد:

لزوم تدوین سند همزیستی و برادری انسانی در رسانه‌های جهان

شورای حکمای مسلمان، تدوین یک سند بین‌المللی با محوریت ارزش‌های همزیستی و برادری انسانی در رسانه‌های جهان را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، محمد عبدالسلام، دبیر کل شورای حکمای مسلمان خواستار تدوین سندی با محوریت ارزش‌های همزیستی و برادری انسانی در رسانه‌های جهان شد. به گفته وی سند مذکور مشابه سندی است که در سال 2020 از سوی شورای حکمای مسلمان و برای رسانه‌های عربی تدوین شد.

این تقاضا در جریان دیدار محمد عبدالسلام با آلیس وایریمو ندرتو، مشاور ویژه در سازمان ملل متحد در امور پیشگیری از نسل‌کشی و در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک مطرح شد. طرفین در این دیدار درباره نقش رهبران مذهبی در مبارزه با افراط‌گرایی در شبکه‌های اجتماعی گفت‌وگو کردند.

وایریمو بر نقش رهبران مذهبی در مبارزه با نفرت‌پراکنی تأکید و برای همکاری با شورای حکمای مسلمان در زمینه ترویج ارزش‌های گفت‌وگو، همزیستی و صلح در سطح جهانی اعلام آمادگی کرد.

 از سویی دبیر کل شورای حکمای مسلمان نیز بر تلاش‌های این شورا برای مبارزه با افراط‌گرایی، تعصب و تبعیض تأکید کرد. به گفته وی از جمله مهم‌ترین ابتکارات این شورا می‌توان به سند برادری انسانی اشاره کرد که در سال 2019 توسط شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر و پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک در ابوظبی به امضا رسید.

عبدالسلام همچنین بر اهمیت هماهنگی تلاش‌ها و برداشتن گام‌های مؤثر برای مبارزه با نفرت پراکنی، اسلام‌هراسی و دین‌‌هراسی تأکید و تصریح کرد: در دنیای امروز، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقش عمده‌ای را در مبارزه با نفرت‌پراکنی ایفا کنند. از سویی این شبکه‌ها تاکنون یکی از مهم‌ترین کانون‌های انتشار نفرت‌پراکنی و محتوای حاوی نژادپرستی و اسلام‌هراسی بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha