برگزاری ۶۸ ویژه‌برنامه همزمان با دهه وقف در همدان
کد خبر: 4088106
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

برگزاری ۶۸ ویژه‌برنامه همزمان با دهه وقف در همدان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری ۶۸ ویژه‌برنامه همزمان با دهه وقف در استان همدان خبر داد.

سید علی حسینی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدانحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با دهه وقف برنامه‌های مختلفی در سطح استان و شهرستان‌های همدان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری ۶۸ برنامه محوری همزمان با دهه وقف در سطح استان همدان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در بقاع متبرکه و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود. هم‌چنین نمایشگاه دستاوردهای وقف در امامزاده عبدالله همدان برگزار می‌شود، این نمایشگاه شامل دستاوردهای مختلف حوزه وقف در معاونت فرهنگی، بهره‌وری و حقوقی مانند عکس، بنر دستاوردهای اجرای نیات موقوفات است.

حسینی با بیان اینکه این نمایشگاه 6 مهرماه در امامزاده عبدالله همدان افتتاح می‌شود، گفت: همچنین همایش استانی یاوران وقف برگزار می‌شود، این همایش نیز دهم مهرماه با برنامه‌های متنوع و تجلیل از واقفان خیر اندیش برگزار خواهد شد.

وی همچنین سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را از سوی رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها، غبارروبی بقاع متبرکه و گلزار شهدا، برگزاری زنگ انشا با موضوع وقف در برخی مدارس شهرستان‌ها، دیدار با امام‌جمعه و مسئولان را از دیگر برنامه‌های دهه وقف در سطح استان همدان دانست.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان اضافه کرد: در صورت تأمین منابع و بر اساس نیت واقف و کسب مجوز حدود هزار بسته مهر تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع خواهد شد.

حسینی برگزاری مراسم عزاداری در بقاع متبرکه و اطعام دهی به عزاداران و نیازمندان در شهرستان‌هایی که نیت واقف در این راستا است را از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان اعلام کرد و گفت: برپایی میز خدمت در نماز جمعه همدان و شهرستان‌ها، برپایی نشست‌های تخصصی وقف با اصناف، از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان و ایستگاه‌های همه واقف باشیم نیز از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه همدان در دهه وقف است.

وی به اعزام ۲۵ مبلغ در سطح استان همدان اشاره کرد و افزود: این مبلغان در روزهای آخر صفر با هدف ترویج فرهنگ وقف و مباحث فرهنگی و بصیرت‌افزایی به نقاط مختلف استان همدان اعزام می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰۰ موقوفه منفعتی در استان در همدان وجود دارد، گفت: اگر مساجد و حسینیه‌های وقفی را نیز اضافه کنیم به بیش از 2 هزار مورد می‌رسد.

وی تعداد بقاع متبرکه استان همدان را نیز ۲۱۳ بقعه و امامزاده برشمرد و گفت: این بقاع که در سه نوع دسته‌بندی می‌شوند شامل بقاع شاخص که یک بقعه سطح یک شامل امامزاده عبدالله همدان، هشت بقعه سطح دو و مابقی بقاع سطح 3 هستند.

انتهای پیام
captcha