حرم مطهر حسینی؛ میزبان دو جشنواره بین‌المللی
کد خبر: 4088875
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

حرم مطهر حسینی؛ میزبان دو جشنواره بین‌المللی

کمیته مرکزی برگزاری مراسم در آستان مقدس حسینی از آغاز برنامه حرم مطهر برای برگزاری دو جشنواره بین‌المللی به مناسبت تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر حسینی، کمیته برگزاری جشن‌ها و مناسبات حرم مطهر حسینی، از برگزاری جلسه‌ای با حضور تعدادی از مسئولان آستان مقدس حسینی برای برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی «کوثر العصمة» به مناسبت تولد حضرت فاطمه زهرا(س) در بیستم جمادی الثانی و شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «ربیع الشهادة» (بهار شهادت) به مناسبت تولد امام حسین(ع) خبر داد.

علا ضیاءالدین، معاون تولیت آستان مقدس حسینی در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای کربلا، تصریح کرد: حرم مطهر حسینی همواره اهتمام خاصی به برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی داشته است چرا که این رویدادها، فرصت‌های مهمی برای احیای مناسبت‌های خاص اهل‌ بیت(ع) به ویژه ایام ولادت ائمه معصومین در ماه مبارک شعبان است.

وی تصریح کرد: ما نیز به نوبه خود از این پس خود را برای برنامه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی بهار شهادت آماده می‌کنیم که مصادف با میلاد امام حسین(ع) است.

ضیاءالدین افزود: مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز برای ما اهمیت بسیاری دارد و از این‌رو تلاش می‌کنیم تا جشنواره‌ای در خور این مناسبت زیبا برگزار کنیم.

شیخ علی القرعاوی، یکی از اعضای کمیته مقدماتی همایش بین‌المللی «کوثر العصمه» اعلام کرد: این همایش هم‌زمان با سالروز ولات حضرت زهرا(س) برگزار و همراه با آن مسابقات پژوهشی و شعری نیز برگزار می‌شود. به گفته وی تلاش‌ها برای ساماندهی امور همایش و جشنواره در حال انجام است.

وی افزود: روزهای آتی شاهد برگزاری جلسات فشرده برای تکمیل موضوع مسابقات پژوهشی و شعر در حال انجام است. از سویی بیش از 60 شخصیت از کشورهای مختلف جهان نیز در این همایش و جشنواره حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha