تجلیل از خانواده شهید منا در همدان
کد خبر: 4088934
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
در قالب همایش «لاله‌های سفید»

تجلیل از خانواده شهید منا در همدان

از خانواده شهید سیف‌الله اسدی مینا تنها شهید حادثه منا در همدان تحت عنوان همایش «لاله‎‌های سفید» در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تجلیل شد.

دفتر امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مجید صفدریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، امروز در مراسم تجلیل از خانواده شهید سیف‌الله اسدی مینا، از شهدای منا در همدان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: در سرکشی و بازدید از آسیب‌دیدگان حوادث اخیر و در حل مشکلات وجود نماینده ولی فقیه در استان با برکت است.

وی افزود: همایش لاله‌های سفید به صورت کشوری در حال برگزاری است تا تفقدی از خانواده شهدای حادثه منا صورت بگیرد، در این حادثه از حجاج همدانی تنها یک شهید آسمانی شد، شهید سیف‌الله اسدی مینا در ۲۰ شهریور ۹۴ در مکه و حادثه سقوط جرثقیل به شهادت رسید.

صفدریان یادآور شد: این شهید بزرگوار در سال 1349 در روستای عربلو همدان به دنیا آمد و به شغل کشاورزی مشغول بود که جزئ افرادی بود که در صحن مسجدالحرام در حادثه سقوط جرثقیل، اتفاقی که ناشی از بی‌کفایتی رژیم آل سعود بود به شهادت رسید، این شهدا اسنادی هستند که بی‌کفایتی آل سعود را بر ملا می‌کنند.

تجلیل از خانواده شهید منا در همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدان، نیز در این مراسم تصریح کرد: مردم روستای عربلو مردمی بزرگوار و متدینی هستند، شهادت این عزیزان در منا برای مردم بسیار سخت بود مدیریت بد و ناکافی که حکومت آل سعود داشت مشکلات زیادی برای حجاج ایرانی درست کرد، عزیزان زیادی را از دست دادیم، شهدایی که مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در هر صورت انسان از این عالم خواهد رفت اما مرگ در مسجدالحرام یک مرگ مطلوب است، گفت: شهادتی که برای بازماندگان آنها و شهدا سخت بود اما برای خود شهید یک نعمت الهی است. چراکه در روایات داریم همین که بنده‌ای آماده رفتن به حج می‌شود مورد مغفرت خدا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha