16 مرکز دارالقرآن استان کردستان تجهیز و بهسازی شدند
کد خبر: 4089210
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

16 مرکز دارالقرآن استان کردستان تجهیز و بهسازی شدند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان از توسعه و تجهیز نمازخانه مدارس و مراکز دارالقرآن استان خبر داد و گفت: 16 مرکز دارالقرآن استان طی دو سال اخیر تجهیز و بهسازی شدند.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید و در راستای توسعه و تجهیز نماز خانه‌های مدارس و مراکز دارالقرآن الکریم شهرستان‌ها، این فضاهای پرورشی با هماهنگی و همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با مصحف قرآن کریم، رحل، سیستم‌های رایانه‌ای، دستگاه کپی و میز صندلی تجهیز شد.

وی از فعالیت 16 مرکز دارالقرآن در سطح استان کردستان خبر داد و افزود: سال گذشته تعداد 8 مرکز و در سال جاری نیز 8 مرکز دیگر تجهیز و بهسازی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به اینکه در تلاشیم تا اقامه نماز جماعت در ۱۰۰ درصد مدارس استان انجام شود، بیان کرد: از سه هزار واحد آموزشی بالغ‌بر دو هزار ۴۰۰ مدرسه شرایط اقامه نماز جماعت را دارند و هزار و ۳۰۰ مدرسه استان کردستان دارای نمازخانه استاندارد هستند.

وی از تجهیز نمازخانه مدارس استان به ۷ هزار متر فرش طرح محراب در سال گذشته خبر داد و افزود: اختصاص زنگ نماز در برنامه هفتگی دانش‌آموزان یکی از کارهای مهم در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ نماز بوده است.

نریمانی در پایان یادآور شد: کمک مسئولان استان جهت توسعه و تجهیز نمازخانه‌های مدارس، تأمین امام جماعت مدارس و شرکت مدیران اجرایی در نماز جماعت مدارس از مهم‌ترین خواسته و انتظار معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان از مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی استان بود.

انتهای پیام
captcha