برگزاری جشن سالروز میلاد پیامبر(ص) در لستر انگلیس
کد خبر: 4089631
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

برگزاری جشن سالروز میلاد پیامبر(ص) در لستر انگلیس

هزاران نفر از مسلمانان شهر لستر انگلیس، با برگزاری راهپیمایی، فرارسیدن سالروز میلاد حضرت محمد(ص) را جشن گرفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از لستر مرکوری، هزاران نفر از مسلمانان لستر روز یکشنبه، 10 مهر سالروز میلاد حضرت محمد(ص) را جشن گرفتند.

این راهپیمایی که از  مرکز اسلامی لستر در خیابان ساترلند در هایفیلدز در ساعت 13 شروع شد با صرف نهار در مسجد مرکزی این شهر پایان یافت. به گفته مصطفی مالک، یکی از سازمان‌دهندگان این مراسم، بین هشت تا 10 هزار نفر در این مراسم حضور داشتند.

این راهپیمایی سالانه در 30 سال گذشته در این شهر برگزار شده است، اما کلر مصطفی گفت که این بزرگترین اجتماعی است که تا کنون دیده است. وی گفت: مهمترین فرد در زندگی من و  دیگر مسلمانان، حضرت محمد(ص) است.

وی ادامه داد: این که بتوانیم برای جشن میلاد او دور هم جمع شویم و پیام صلح او را منتشر کنیم، واقعاً من را خوشحال می‌کند و اینکه تعداد زیادی از مردم برای جشن گرفتن بیرون بیایند فوق‌العاده است.

روما علی، عضو شورای شهر نیز در این مراسم حضور داشت. او گفت: «این یک رژه زیبا و آرام بود با تعداد زیادی بنر و یک بلندگو که موسیقی و آهنگ پخش می‌کرد و بچه‌ها و خانواده‌های زیادی حضور داشتند.

پلیس لسترشایر همچنین بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: از سازمان‌دهندگان راهپیمایی امروز برای جشن میلاد حضرت محمد(ص) و برای تعامل با پلیس در مورد این مناسبت دیرینه در تقویم لستر تشکر می‌کنیم.

برخلاف سایر اعیاد که در خانه برگزار می‌شود، مسلمانان جشن میلاد پیامبر را در معابر و اماکن عمومی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام
captcha