ترویج فرهنگ مهدوی و اقامه نماز در ردیف اختصاص اعتبارات فرهنگی قرار گیرد
کد خبر: 4090899
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

ترویج فرهنگ مهدوی و اقامه نماز در ردیف اختصاص اعتبارات فرهنگی قرار گیرد

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی گفت: درخواست داریم از محل اعتبارات فرهنگی استان خراسان‌جنوبی برای ترویج مهدویت و اقامه نماز اقداماتی صورت گیرد.

حجت الاسلام حسین کمیلی،  مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام حسین کمیلی،  مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی، امروز ۱۸ مهرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی مهدوی بیان کرد: این دوره آموزشی ۱۲۰ ساعته است و در مرحله ثبت نام قرار دارد.

وی افزود: امیدواریم دانشگاه‌ها همکاری لازم برای برگزاری این دوره داشته باشند چرا که این دوره‌ها سبب آموزش اساتیدی در زمینه مهدویت خواهد شد.

کمیلی با بیان اینکه در نهم ربیع الاول با همت مهدی یاران و مردم جشن بیعت در شهرستان بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این جشن مردم از زحمات نیروی انتظامی تشکر و قدردانی کردند و نشان دادند که قدر امنیت و نیروهای انتظامی را می‌دانند.

وی گفت: دوره تربیت مربی مهدویت و آموزش کتاب نگین آفرینش برای حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد و در بحث خواهران این آمادگی وجود دارد که در آموزشگاه ها از ظرفیت آنان استفاده شود.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بنیاد مهدویت یک سمن مردمی است، افزود: این بنیاد اعتبارات دولتی و خاصی ندارد و حمایت مجموعه استان از این بنیاد بسیار خوب است و با کمک مجموعه استان می توانیم برنامه های مهدویت را اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: درخواست داریم از محل اعتبارات فرهنگی استان خراسان جنوبی برای ترویج مهدویت و اقامه نماز اقداماتی صورت گیرد و همه یک همت ویژه‌ای داشته باشیم و اگر آشنایی مردم با مهدویت افزایش می‌یافت شاهد اتفاقات اخیر نبودیم.

فلسفه وجودی انقلاب آمادگی برای ظهور است 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز گفت: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایجاد آمادگی جهان برای ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی افزود: چهار موضوع به یکدیگر مرتبط است، اولین موضوع آمادگی جهان برای پذیرش عدالت که مصداقش از جهت میدانی وجود حضرت مهدی(عج) است.

عبادی ادامه داد: در مراسمات مختلف برای حضور و اجرا همانگونه که در روایات آمده است؛ انقلاب اسلامی به وجود نیامده که کار حضرت مهدی(عج) را انجام دهد بلکه این انقلاب شکل گرفته تا آمادگی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: حتی فتنه‌هایی که صورت می‌گیرد غربالی است برای کسانی که می‌خواهند مردم را فریب دهند و بیدار باشی است برای افرادی که صداقت دارند، لذا بعد از سه موضوع قبلی در بحث زمینه سازی مسئله اصلی اجرا است.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: عادلات جهان باید در میدان اثر داشته باشد و زمانی که حرف از انتظار می‌زنیم منظور اجرای حکومت است و این اجرا اهدایی نیست، بلکه باید همه آنچه که در حکومت داری لازم است به وقوع بپیوندد تا تبلیغات و اعتقادات در جای اصلی خود ثمر دهد.

انتهای پیام
captcha