طرح آموزش «سلامت معنوی» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4094018
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

طرح آموزش «سلامت معنوی» در یزد اجرا می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اجرای طرح آموزش «سلامت معنوی» گفت: در قالب این طرح دوره‌های آموزشی برای پرستاران و مدیران بیمارستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد، روز گذشته، 1 آبان ماه در نشست شورای اقامه نماز استان با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف از اجلاس سال گذشته تاکنون اظهار کرد: اجلاس نماز استان یزد در شهرستان اشکذر برگزار شد که توانست در سطح کشور رتبه اول را کسب کند و علت آن برگزاری برنامه‌های محتوایی در تمام شهرستان‌ها بود.

وی تهیه 4 هزار متر فرش سجاده‌ای برای نماز خانه‌های مدارس با همکاری اداره نوسازی مدارس را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: در این زمینه مقرر شد با همراهی دو شرکت بزرگ فرش استان، آموزش و پرورش و مدارس برای تمامی مدارس استان فرش سجاده‌ای تهیه شود که اگر این اتفاق رخ دهد، استان یزد اولین استانی خواهد بود که تمامی مدارس آن به فرش سجاده‌ای تجهیز شده‌اند.

موسوی با بیان اینکه در یک سال گذشته دو مسابقه بزرگ در استان برگزار شده، اجرای مسابقه تفسیر سوره یس را از آن جمله دانست که برترین‌ها به مشهد اعزام شدند و ادامه داد: دوره دیگر برای ١٠٠ نفر از روحانیون در قالب طرح امین اجرایی و به مدت یک هفته در مشهد مباحث آموزشی را فرا گرفتند.

وی با اشاره به برگزاری 800 نشست تخصصی برای دانش‌آموزان استان گفت: برگزاری دوره آموزشی برای کارمندان نیز از دیگر اقدامات است که در این دوره 5 هزار نفر شرکت کرده و گواهی ضمن خدمت برای آنها صادر شد و دیگر برنامه برگزاری دوره آموزشی برای 100نفر از مربیان پرورشی مدارس استان در قم بود که در یکسال اخیر برگزار شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همچنین به بازدید از نمازخانه‌ها و اماکن و مجتمع‌های خدمات رفاهی استان اشاره و بیان کرد: استان یزد در زمینه‌های جذب خیران مسجدساز، آموزش کارمندان دولت، برگزاری اجلاس استانی و اعزام مبلغان تخصصی رتبه اول و در مسابقه کتابخوانی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

موسوی به برنامه‌ریزی 11برنامه اساسی و کلیدی برای مدارس استان اشاره و تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری 100 روحانی جذب مدارس شدند و در طرحی آموزش اساتید بومی را خواهیم داشت که دوره‌های توانمندسازی مختلفی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: آموزش مربیان پرورشی در استان برای حدود یک هزار نفر در دستور کار قرار دارد و در سال گذشته 100 نفر از آموزش‌ها بهره‌مند شدند و در سال جاری آموزش 500 نفر در دستور کار است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه متأسفانه در سال جاری تنها 200 روحانی نماز جماعت در مدارس را برگزار می‌کنند اظهار کرد: برای این تعداد دوره‌های آموزشی مختلفی تدارک دیده شده است که بتوانند ارتباط لازم را با قشر نوجوان برقرار کنند.

موسوی با اشاره به اینکه آموزش مربیان مهدهای کودک موضوع مهم و ضروری است که برنامه‌ریزی لازم در این راستا انجام شده است گفت: در قالب آموزش ضمن خدمت 16 ساعت کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته شده و طرح آموزش سلامت معنوی نیز طرح دیگری است که ستاد اقامه نماز دوره‌های آموزشی لازم برای پرستاران و مدیران بیمارستان‌های استان در نظر گرفته است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد عنوان کرد: در طرح «فجر به فجر» نیز قرار است محتوای لازم در زمینه نماز تهیه شود که تا این لحظه آثار بسیار خوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

انتهای پیام
captcha