داروخانه بیمارستان سردار سلیمانی تویسرکان راه‌اندازی شد
کد خبر: 4099067
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

داروخانه بیمارستان سردار سلیمانی تویسرکان راه‌اندازی شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: نبود داروخانه در بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان یکی از مشکلات بیماران برای تهیه دارو در طول شب بود که با پیگیری مسئولان امر این مشکل مرتفع شد و داروخانه بیمارستان چند روزی است که در حال فعالیت است.

داروخانه بیمارستانمحمد ربیع‌یگانه، رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به راه‌اندازی داروخانه بیمارستان سردار سلیمانی اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال ۹۹ که بیمارستان سردار شهید سلیمانی راه‌اندازی شد، متأسفانه تأسیس داروخانه بیمارستان چالش‌های متعددی داشت؛ به‌ویژه از ساعت 20 به بعد که داروخانه‌های اطراف بیمارستان تعطیل می‌شد مردم برای تهیه دارو باید فاصله دو و نیم کیلومتری بیمارستان تا اولین داروخانه شبانه‌روزی را طی می‌کردند و متحمل وقت و هزینه زیادی می‌شدند.

وی ادامه داد: اقدامات لازم در خصوص مجوزات قانونی برای راه‌اندازی سریع‌تر داروخانه انجام شد و این داروخانه هفته گذشته راه‌اندازی و در حال ارائه خدمات به مردم است.

ربیع‌یگانه با بیان اینکه در نظر داریم بیمارستان سردار سلیمانی را به‌صورت یک بیمارستان جنرال و کامل برای ارائه هرچه بهتر خدمات درمانی بهداشتی برای شهروندان تویسرکانی تجهیز کنیم، گفت: برای رسیدن به این هدف ابتدا باید شناسه حقوقی برای استقلال و رسمیت بخشیدن به بیمارستان سردار سلیمانی و سپس شناسه اقتصادی برای شناساندن و معرفی این مرکز به سازمان‌های بیمه‌گر اخذ شود.

وی از مستقل شدن بیمارستان سردار سلیمانی شهرستان در سه ماه آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر بیمارستان سردار سلیمانی دارای چهار بخش داخلی، اطفال، زنان و زایمان و جراحی عمومی در بیمارستان ‌لیعصر(عج) فعال است؛ پروانه بهره‌برداری از بیمارستان سردار سلیمانی را دریافت کرده و ابلاغیه چارت سازمانی و تفکیک بخش‌های مختلف درمانی و تعداد تخت‌های مورد نیاز این بیمارستان را به دانشگاه علوم پزشکی همدان و وزارت بهداشت اعلام کردیم و کارهای لازم صورت گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با اشاره به فعالیت هر دو بیمارستان موجود در تویسرکان گفت: تصمیم داریم خدمات بخش داخلی و بخش‌های اصلی و همچنین بخش‌های پاراکلینیکی و آزمایشگاهی، خدمات و پشتیبانی، آی سی یو و سی سی یو را در بیمارستان سردار سلیمانی و بخش اورژانس و اعصاب و روان را در بیمارستان ولیعصر(عج) راه‌اندازی کنیم و این امر تا یک سال آینده محقق خواهد شد.

وی در ادامه از آموزش ۲۷ بهورز و جذب این نیروها در خانه‌های بهداشت برای ارائه خدمات بهتر برای سلامت مردم خبر داد و تصریح کرد: نخستین اولویت ما حفظ سلامت و ارائه خدمات بهداشتی در خور جامعه است؛ به همین منظور در حال آموزش ۲۷ بهورز در تویسرکان هستیم و این در حالی است که قبلا بهورزهای تویسرکانی یا در همدان و یا ملایر آموزش می‌دیدند که خوشبختانه مرکز آموزشی در تویسرکان راه‌اندازی شده و طی دو سال آینده این ۲۷ بهورز جذب شبکه بهداشت و درمان می‌شوند.

ربیع‌یگانه اظهار کرد: هر ساله یک مجمع سلامت در زمینه بهداشت و درمان در کشور برگزار می‌شود که با پیگیری‌های مستمر، این همایش ۱۷ آذرماه سال‌جاری در تویسرکان برگزار می‌شود و از قشرهای مختلف برای شرکت در این مجمع دعوت به‌عمل می‌آید که این مجمع در نوع خود بزرگ و بی‌نظیر است.

وی اعلام کرد: در این همایش سه چالش که در بحث سلامت و بهداشت در اولویت است را مطرح می‌شود و یکی از این چالش‌ها قالب اصلی گفتمان خواهد بود. همچنین در این میان یک جشنواره سلامت هم برگزار می‌شود که به معرفی یک محصول سلامت‌محور خواهد پرداخت‌.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: بیمارستان‌های تویسرکان در مجموع مجهز به پنج دستگاه آمبولانس هستند که دو دستگاه مجهز اما سه دستگاه دیگر فرسوده و قدیمی است که در نظر داریم این سه دستگاه را هم تا حد امکان تجهیز کنیم و در کنار آن درخواست برای آمبولانس جدید را هم داده‌ایم.

این مقام مسئول درباره دستگاه ام آر آی بیان کرد: مجوز این دستگاه با توجه به جمعیت شهرستان‌ها، بر حسب نیاز و تقاضای مردم داده می‌شود، اما با تلاش نماینده مردم تویسرکان در مجلس مجوز دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن برای بیمارستان سردار سلیمانی اخذ شده است، اما متأسفانه در حال حاضر فضایی برای استقرار دستگاه نداریم و درصدد احداث فضای مناسب برای استقرار و سپس خرید این دستگاه هستیم‌.

انتهای پیام
captcha