دعوت برای طراحی اسباب‌بازی‌های کتاب‌محور
کد خبر: 4100152
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

دعوت برای طراحی اسباب‌بازی‌های کتاب‌محور

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون از طرح‌های اسباب‌بازی، سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای که پیوست کتاب‌های کانون بوده و یا در راستای توسعه و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است استقبال می‌کند.

لیلا بابایی، مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با ایکنا، ارائه پیوست‌های فرهنگی را از جمله مواردی دانست که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است و توضیح داد: با توجه به ساختار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ظرفیت مناسبی در کانون برای تولید پیوست‌های فرهنگی وجود دارد.

بابایی با توجه به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و لزوم تحقق پیوست فرهنگی، از تمامی طراحان و ایده‌پردازان فعال در حوزه سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای دعوت کرد تا طرح‌های خلاقانه خود که برگرفته از کتاب‌های کانون است را به اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامی، مجتمع شهید ملک‌شامران کانون ارسال کنند.

وی ادامه داد: موضوع محوری همه فعالیت‌‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی بیش از پنج دهه فعالیت ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بوده است. این موضوع در پس پرده تولید انیمیشن، اسباب‌بازی، سرگرمی، نمایش‌فیلم و نقد کتاب قرار گرفته است اما هدف اصلی همه فعالیت‌های کانون ترویج کتاب و کتابخوانی است. شایسته است که در هفته کتاب و کتابخوانی،کانون مورد توجه و عنایت ویژه قرار گیرد.

بابایی افزود: موضوع دعوت از طراحان اسباب‌بازی‌های کتاب‌محور را دستمایه قرار دادیم تا مانند گذشته با تمرکز بیشتری در تولید اسباب‌بازی و سرگرمی بر مبنای کتاب‌های کانون اقدام کنیم. ما از طرح‌هایی که بر اساس کتاب‌های کانون. چه به صورت پازل، بازی روی‌میزی، عروسک، اکشن فیگور و ...  طراحی شده باشد و بتوان پیوست کتاب کرد، استقبال می‌کنیم.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با انتخاب طرح‌ها بیان کرد: طرح وقتی به کانون اعلام می‌شود ممکن است به صورت خام باشد و نیاز به تکمیل داشته باشد تا تجاری شود. بعضی از طرح‌ها بسیار خوب هستند ولی قابلیت تولید انبوه را ندارند. طرح‌ها بعد از ارسال به کانون بررسی می‌شوند و فرایندهای تجاری‌سازی آن تکمیل می‌شود و از بین طرح‌ها آنهایی که قابلیت تولید انبوه دارد و با اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همخوانی دارد، انتخاب می‌شوند و در فرایند تولید قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: تمامی حقوق مادی و معنوی طراحان در این مسیر حفظ می‌شود. این کار در راستای سخن مقام معظم رهبری فرمودند «پیوست فرهنگی برای محصولات فرهنگی تعریف و محقق شود» طراحی شده است.

بابایی اظهار کرد: امیدواریم با استقبال طراحان از این فراخوان در حوزه شخصیت‌پردازی فرهنگی هم گام‌های مؤثری برداریم، زیرا این حوزه به شدت نیازمند توجه است و ادبیات بستر اصلی آن است. بسیار نیازمندیم با طراحی شخصیت‌های صحیح، الگوهای مناسبی را در حوزه‌های مختلف به کودکان معرفی کنیم.

وی در پایان بیان کرد: سالی یک‌بار مراسمی را برای طرح‌های برگزیده برگزار می‌کنیم و از برگزیدگان تقدیر می‌شود و طرح‌ها از طراحان خریداری می‌شود. البته بزرگ‌ترین جایزه‌ای که به طراحان می‌شود هدیه کرد تولید طرح‌های آنها در قالب گسترده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۸۸۷۲۹۷۹۳ تماس گیرند.

انتهای پیام
captcha