کمبود کمک‌پرستار از مشکلات حوزه نظام پرستاری است
کد خبر: 4103197
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
رئیس نظام پرستاری ملایر:

کمبود کمک‌پرستار از مشکلات حوزه نظام پرستاری است

رئیس نظام پرستاری ملایر با بیان اینکه کمبود کمک‌پرستار یکی از مشکلات حوزه نظام پرستاری است، گفت: وجود کمک‌پرستار می‌تواند در راستای خدمات‌دهی کیفی و مناسب به بیماران نقش بسزایی داشته باشد، در حال حاضر بسیاری از کارهای بیماران را خود پرستاران انجام می‌دهند، در حالی که اگر کمک‌پرستار داشته باشیم علاوه بر خدمات‌دهی به بیماران بخشی از بار کاری پرستاران ما کمتر می‌شود.

پرستارغلامرضا مباشری، رئیس نظام پرستاری ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) به‌عنوان اسوه صبر و مقاومت و نامگذاری این روز به نام روز پرستار در کشور، اظهار کرد: پرستاران ما شخصیت، صبر و ایثار را در حرفه خود از زینب کبری(س) الگو گرفته‌اند.

رئیس نظام پرستاری ملایر با اشاره به دغدغه‌های پرستاران در کشور بیان کرد: این قشر نیز همانند دیگر اقشار جامعه دارای مشکلات و دغدغه‌هایی هستند که در این دولت به بخشی از این دغدغه‌ها پرداخته شده است. یکی از عمده مشکلات حوزه پرستاران در اجرای تعرفه‌گذاری است؛ این طرح بعد از سال‌ها مصوب شده و طبق اعلام مسئولان مربوطه قرار است به‌زودی اجرایی شود که امسال سه ماه علی‌الحساب به پرستاران پرداخت می‌شود.

مباشری با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات حوزه پرستاران کمبود کمک‌پرستار است، بیان کرد: در واقع این مشکل سراسری است و تنها مربوط به شهرستان ملایر نیست. وجود کمک‌پرستار می‌تواند در راستای خدمات‌دهی کیفی و مناسب به بیماران نقش بسزایی داشته باشد، در حال حاضر بسیاری از کارهای بیماران را خود پرستاران انجام می‌دهند در حالی که اگر کمک‌پرستار داشته باشیم علاوه بر خدمات‌دهی به بیماران بخشی از بار کاری پرستاران ما کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه با مجوزهای لازم نیروهای آموزش دیده نیز در استان و ملایر وجود دارند، افزود: امیدواریم با تدابیر وزارتی بتوانیم مشکل کمبود پرستار را در شهرستان حل کنیم.

مباشری در ادامه با بیان اینکه یک نفر از استان همدان عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور است، گفت: این افتخار برای ملایر است که این فرد از شهرستان ما است و در واقع این شورا از 25 نفر عضو تشکیل شده که از غرب کشور دو نماینده هستند و تصمیمات و برنامه‌هایی در این شورا گرفته می‌شود. 800 پرستار در ملایر در مراکز درمانی ملایر فعالیت دارند، از این تعداد دو سوم آنها خانم و مابقی آقایان هستند.

رئیس نظام پرستاری ملایر با بیان اینکه همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان برگزار می‌شود، گفت: با توجه به شهادت شهید مدافع امنیت ملایر، پاسدار شهید علی نظری، در راستای تکریم و احترام به مقام والای این شهید امسال جشن ویژه روز پرستار را به‌صورت متمرکز در شهرستان نداریم.

مباشری بیان کرد: در راستای قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه سلامت و صبر سرکشی از بیمارستان‌ها با هدف تقدیر از مقام شامخ پرستاران، دیدار با خانواده شهید نظری، برنامه‌های فرهنگی با همکاری مجمع خیرین سلامت برای پرستاران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 60 پرستار نمونه استای از بیمارستان‌های مهر و امام حسین(ع) ملایر داشتیم، گفت: همچنین دو نفر از بانوان پرستار نیز به‌عنوان پرستاران نمونه کشوری از شهرستان ملایر هستند.

مباشری با بیان اینکه دو سوم پرستاران شهرستان ملایر خانم هستند، یادآور شد: در حال حاضر مشکل کمبود نیروی پرستار به‌ویژه نیروی آقا در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha