دارالقرآن امام حسن(ع) ملایر افتتاح می‌شود
کد خبر: 4103658
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
همزمان با دهه فجر

دارالقرآن امام حسن(ع) ملایر افتتاح می‌شود

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش همدان از افتتاح دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) ملایر همزمان با ایام‌الله دهه فجر با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

آموزش و پرورش ملایربه گزارش ایکنا از همدان، عباس تجری، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان، امروز، 9 آذرماه در جلسه شورای قرآنی و هیئت علمی دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) در ملایر ضمن تقدیر از آموزش و پرورش شهرستان ملایر در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی در مدارس این شهرستان، اظهار کرد: این برنامه‌ها باعث گسترش فرهنگ قرآنی و توجه بیشتر دانش‌آموزان به این حوزه شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) ملایر طی دو سال گذشته، گفت: با توجه به بیماری کرونا طی سال گذشته بسیاری از برنامه‌های این دارالقرآن به‌صورت مجازی برگزار شد و بعد از آن و با شروع فعالیت‌های حضوری این برنامه‌ها در حال حاضر برای دانش‌آموزان در مدارس و مرکز در حال انجام است.

تجری از افتتاح مرکز جدید دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) ملایر در دهه فجر خبر داد و گفت: این مرکز یکی از مجهزترین دارالقرآن‌های استان همدان است که با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح خواهد شد.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش همدان در ادامه با اشاره به هفته قرآن و عترت نماز در مدارس از ۱۵ تا ۲۱ آذرماه، تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور محافل قرآنی را نیز در مدارس استان خواهیم داشت.

وی از پیش‌بینی یک هزار کرسی تلاوت قرآن در سراسر مدارس استان همدان خبر داد و گفت: این کرسی‌های تلاوت قرآن از مهرماه در مدارس ملایر شروع شده و در حال برگزاری است.

تجری به ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی امسال اشاره کرد و افزود: این مسابقات در چهار مرحله از مدرسه شهرستان، استان و مرحله کشوری همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش همدان یادآور شد: تاکنون حدود ۲۵ هزار دانش‌آموز در ۱۲ رشته مختلف در سامانه «نوری نو» ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۵۰ هزار نفر برسد. امسال رشته ترتیل‌خوانی حذف شده است و به جای آن، رشته مهدویت و مداحی بانوان به‌عنوان دو رشته جدید به مسابقات اضافه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امیدواریم شاهد حضور پرشور دانش‌آموزان در مسابقات قرآن و عترت باشیم، گفت: سال‌های گذشته دانش‌آموزان استان همدان در مسابقات قرآن و عترت موفقیت‌های خوبی را داشتند.

مهدی عابدینی‌نیا، مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز با بیان اینکه توجه به حوزه‌های قرآن و عترت، نماز و امر به معروف برای ما اولویت است، اظهار کرد: در این راستا با همکاری اداره تبلیغات اسلامی محافل قرآنی را به‌صورت هفتگی در مدارس ملایر داریم.

وی گفت: طبق برنامه قرار است این محافل که با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان همراه بود به‌صورت، ماهانه و فصلی نیز برگزار شود که در این محافل از حضور قاریان برجسته شهرستان، حضور روحانیون برجسته و کارشناسان قرآنی نیز بهره‌مند می‌شویم. ارتباط بین مسجد محله و مدارس را نیز با برنامه‌های قرآنی و فرهنگی با همکاری ائمه جماعت مساجد خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha