چون مسلمان هستم با من مقابله می‌کنند
کد خبر: 4103713
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
انتقاد نماینده مسلمان کنگره آمریکا از جمهوری‌خواهان:

چون مسلمان هستم با من مقابله می‌کنند

نماینده مسلمان و دموکرات کنگره آمریکا با انتقاد شدید از سران حزب جمهوری‌خواه، تصریح کرد که موضع‌گیری‌های آن‌ها علیه او به علت مسلمان بودنش است.

به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره، ایلهان عمر، نماینده سومالیایی‌تبار کنگره آمریکا، بار دیگر از کوین مک کارتی، رئیس احتمالی مجلس نمایندگان آمریکا و اظهارات او علیه خودش انتقاد کرد.

مک کارتی در سخنانی گفته بود در صورتی که در ژانویه آینده رئیس کنگره شود، ایلهان عمر را از عضویت در کمیته روابط خارجی کنگره برکنار خواهد کرد.

مک کارتی ویدئویی از سخنرانی خود در کنفرانس سالانه ائتلاف جمهوری‌خواه یهودی که چند روز پیش برگزار شد، در حساب توییتر خود منتشر کرد و گفت: من وعده دیگری داده بودم و اکنون تکرار می‌کنم این وعده را اجرا خواهم کرد و آن درباره ایلهان عمر نماینده گنگره است.

پس از انتشار این اظهارات، ایلهان عمر در پاسخ به مک کارتی در حساب توییتر خود درباره مک کارتی و همفکران او نوشت: این‌ها همان افرادی هستند که ادعا می‌کردند اوباما مسلمانی است که در کنیا به دنیا آمده است و نباید مقام ریاست جمهوری را داشته باشد. این‌ها همان کسانی هستند که قسم خوردن به قرآن را مساوی با محرومیت از حضور در کنگره می‌دانند. این‌ها همان کسانی هستند که از روز اول در کمیته روابط خارجی با من مخالفت می‌کردند و می‌گفتند به عنوان یک مسلمان نمی‌توانم به اسرار آمریکا دسترسی داشته باشم. این‌ها همان کسانی هستند که وقتی از نقض حقوق بشر سخن می‌گوییم، ما را اسلام‌گرا می‌نامند.

انتهای پیام
captcha