چهل روز گذشت و نامت برای همیشه بر بلندای تاریخ وطن جاودانه شد
کد خبر: 4103836
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

چهل روز گذشت و نامت برای همیشه بر بلندای تاریخ وطن جاودانه شد

شهید علی نظری، چهل روز گذشت و نامت برای همیشه بر بلندای تاریخ وطن جاودانه شد، حالا دیگر همه تو را می‌شناسند از پیر و جوان، نه تنها ملایر، بلکه یک ایران تو را می‌شناسند اما هانیه لبخندهای بابا را به یاد نخواهد آورد مگر در قاب عکس طاقچه.

یادبود شهید علی نظریبه گزارش ایکنا از همدان، چهل روز گذشت و هانیه 9 ماهه شد، مادر در غم فراغت اشک ریخت و پدر بغض‌هایش را فرو برد و آه کشید در نبودنت. چهل روز گذشت و تمام شهر نه شهر یک کشور به بلندای نامت قیام کرد.

از روزی که رفتی همه شهر از عکس و تمثال‌هایت پر شد و برایت حجله‌ها بستند و اشک و گریه‌ها در غم فراغت بر گونه‌های مردم شهر جاری شد. چقدر برایت در نقطه نقطه این شهر یادبودها برگزار کردند و حجله‌ها بستند، به نامت مراسم‌ها گرفتند تا شاید گوشه‌ای از دین خود را به تو ادا کرده باشند.

علی نظری آرام بخواب تا خستگی‌هایت از تن به در شو‌د، چه روزها و شب‌ها برای امنیت شهر شب نخوابی‌ها کشیده بودی و در ماموریت‌هایت برای آرامش ما بیداری ماندی تا آب در دل هیچ کسی تکان نخورد. آرام بخواب گمنام بی‌ادعا که تا وقتی بودی هیچ کس تو را نمی‌شناخت و خودت مانند مولایت حسین(ع) مسیر عشق را برگزیدی در مکتب و راه سردار دلها حاج قاسم رفتی و گفتی مکتب شهید سلیمانی ادامه دارد.

حالا دیگر همه تو را می‌شناسند از پیر و جوان، نه تنها ملایر، بلکه یک ایران تو را می‌شناسند، دوستان و همکارانت حالا از فضایل اخلاقیت می‌گویند از متانت و بزرگیت و چهره خندانت که هیچگاه لبخند از روی لبهایت نمی‌رفت، اما هانیه لبخندهای بابا را به یاد نخواهد آورد مگر در قاب عکس طاقچه.

هانیه چند ماه دیگر زبان باز می‌کند و اولین کلماتش بابا است و تو نیستی تا شیرین زبانی‌های دردانه‌ات را ببینی تو نیستی تا دست‌های مهربانت را روی سرش بکشی و نوازشش کنی.

شهید عزیز آرام بخواب که شهر آرام است به برکت خون مقدست. این روزها چقدر برای همه ما سخت می‌گذرد بدون تو اما باید عادت کنیم باید به خود بقبولانیم که دیگر علی در بین ما نیست علی اینجا برایش تنگ بود، علی بال‌های پرواز را انتخاب کرده بود و می‌خواست خدایی شود با خدایش معامله کرده بود و یاد این بیت شعری می‌افتم که «صفایی ندارد ارسطو شدن خوشا پر کشیدن پرستو شدن». شهید نظری عزیز این مردم قدر خون تو و همه شهدایی را که در راه اعتلای این وطن از خود گذشتند را می دانند و راهت را ادامه خواهند داد.

و امروز بعد از چهل روز از شهادت شهید مدافع امنیت اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان، مسئولان و خانواده معظم شهید علی نظری در مسجد جامع ملایر گرد هم آمده‌اند تا بگویند ادامه دهنده مسیر و امتداد خون پر برکت شهید نظری هستند.

همسنگران شهید پر شکوه‌تر و با استقامت تر این راه را ادامه می‌دهند

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر در این مراسم با بیان اینکه شهید به وجه الله نظر می‌کند و حجت خدا در روی زمین است، اظهار کرد: شهدا با خدا معامله کردند و خونشان امنیت آفرین است که با رفتار و خون خود علاوه بر ایجاد امنیت در کشور آن را پایدار می‌کنند.

وی با اشاره به نقش شهدا در ایجاد امنیت از شهدای دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم، مدافعین امنیت و مدافعان سلامت، افزود: مسئله امنیت در هر کشوری بسیار مهم است و از مهمترین اهداف اغتشاشگران ایجاد تا امنی در کشور است و نبود امنیت باعث به خطر افتادن همه مسایل در جامعه بخصوص جان و مال افراد می‌شود.

امام جمعه ملایر خطاب به کسانی که در کشور ایجاد ناامنی می‌کنند و مکر و حیله به خرج می‌دهند بدانند خودشان ته این چاه هستند و قطعا کاری به پیش نمی‌برند و همسنگران شهید پر شکوه‌تر و با استقامت‌تر این راه را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه کسانی که بانک، اموال مردم، قرآن و مسجد را آتش زده و عمامه را از سر روحانیون و چادر را از سر نوامیس بر می‌دارند اغتشاشگر هستند در حالی که موضع اعتراض به خود می‌گیرند، افزود: به آنها می پ‌گوییم این اقدامات با اعتراض متفاوت است و دین و هم قانون اساسی جمهوری اسلامی اجازه اعتراض را داده‌اند اما حساب اغتشاشگران با معترضین فرق دارد.

برقراری براندازی و مقابله با دین را از اهداف اصلی اغتشاشگران برشمرد و تصریح کرد: کسانی که با همراهی سلطنت طلبان، منافقین، رسانه‌های غربی و مستکبرین این راه را می‌روند بدانند که از صدر اسلام کفار همواره دنبال براندازی نظام اسلامی بوده آمد که موفق نشده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و بسیج را نماد قدرت ایران هستند و این اقتدار باعث شده که اغتشاشگران نیروهای ارزشی را مورد هدف قرار دهند، افزود: باید مقتدرتر و محکم‌تر در مقابل اغتشاشگران ایستادگی کرد و نباید به هیچ وجه ضعف نشان داد و همه بدانند که ما راضی نبوده که خون از دماغ کسی بیاید اما کسانی که با افتخار به جوانان و بسیجیان هتک حرمت کرده و فیلم گرفته و آن پخش می کنند نظام باید با اشد مجازات با آنها برخورد کند.

امام جمعه ملایر با اشاره به قوانین کشور و مسایل فقهی درباره موضع محارب بیان کرد: کسی که در شهر با سنگدلی تمام یک جوان را به شهادت می‌رساند و با کشیدن اسلحه به دنبال ایجاد ناامنی شهر و کشور هستند بر اساس قانون و اسلام محارب هستند.

در ادامه این مراسم بعد از برگزاری چند برنامه مختلف از جمله دکلمه خوانی یکی از شاعران در رسای شهدای شاه چراغ و شهید مدافع امنیت حاضران با مداحی پیام قیاسوند در سوگ شهید نظری عزاداری و سینه زنی کردند.

گزارش از فاطمه رحمتی

انتهای پیام
captcha