تجلیل از پرستاران نمونه تویسرکان
کد خبر: 4103906
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷

تجلیل از پرستاران نمونه تویسرکان

به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار از پرستاران نمونه شهرستان تویسرکان تجلیل شد.

پرستار نمونه تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، رضا شکوهی، معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی همدان امروز دهم آذرماه در مراسم تجلیل از پرستاران تویسرکان که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات بیمارستان سردار سلیمانی شهرستان تویسرکان برگزار شد، گفت: حضرت زینب(س) دست پرورده شریف ترین و اصیل ترین خانواده در طول بشر است و افتخار بزرگی است برای پرستاران نامیدن این روز بنام روز پرستار که نشان از ارزش والای این شغل است و باید همه پرستاران ویژگی‌های حضرت زینب(س) را درک و در خود پرورش دهند.

وی بیان کرد: عملکرد مجموعه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاههای علوم پزشکی در دهه های اخیر و دوران انقلاب عامل افتخار است و همه ی این افتخارات در بستر سلامت و امنیت توسعه پیدا کرده است.

شکوهی با بیان اینکه شاخص امید به زندگی در ایران درسال ۵۷ و قبل از انقلاب در سال ۵۴ درصد بود که درحال حاصر به ۷۶ درصد رسیده که رتبه ۱۵ دهم جهان را داریم‌، اظهار کرد: قبل از انقلاب پزشکان و خدمات درمانی ما از کشورهای خارجی بود اما بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان به خودکفایی رسیده ایم و وابسته کشورهای خارجی نیستیم بدیعی است بخاطر همین دستاوردها از تامین کنندگان آن قدردانی کنیم.

وی خطاب به پرستاران گفت: کار پرستاران که حافظان سلامت مردم هستند بسیار ارزشمند است و با منابع مادی نمیتوان جبران کارهای ارزشمند شما را کرد ان شاالله خداوند جبران کند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری ۱۵ سال است که در نوبت اجرا است اما در دولت رئیسی با اینکه شیوه نامه پرداخت آماده نیست در حال اجرا است و طرح بر اساس کارانه و ضریب ۲/۲مشخص شده و پرداخت می‌شود تا اینکه شیوه نامه مشخص و بر اساس تعرفه واقعی پرداخت ها صورت بگیرد.

وی در خصوص جذب نیروهای پرستاری اعلام کرد: تا پایان سال دو بار جذب نیرو انجام خواهد شد که نوبت اول تا ۱۰ روز آینده فراخوان آن ابلاغ خواهد شد و دیگری برای بیمارستان اکباتان همدان خواهد بود که تا پایان سال انجام می‌شود.

شکوهی در پایان بیان کرد: سرانه پرستار ما نسبت به سرانه جمعیت ما کمتر است با این حال وضعیت تویسرکان نسبت به سایر شهرستانها به قدری بهتر است و تلاش می‌کنیم از این هم بهتر شود.

الهام محمد ظاهری، رئیس بیمارستان‌های ولیعصر و سردار سلیمانی،  بیان کرد: حضرت زینب(س) اسوه صبر و مقاومت هستند و مزین شدن این روز بنام روز پرستار ایجاب می‌کند که پرستاران این روحیه را در خود تقویت کنند، همانطور که حضرت زینب در صحرای کربلا جانفشانی کردند پرستاران ما نیز در دوران ۸ سال دفاع مقدس و بیماری کرونا حماسه آفریدند.

وی گفت: مجموعه درمانی شهرستان تویسرکان شامل دو بیمارستان ولیعصر و سردار سلیمانی است که در این مجموعه ۱۸۵ پرستار، بهیار ۲۲ نیروی اتاق عمل، ۱۴ نیروی بیهوشی و ۷ کمک پرستار در حال خدمت‌رسانی هستند.

علیرضا ملکی رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در تویسرکان ۲۴ پرستار حامی ۷۵ کودک یتیم هستند که ماهیانه مبلغ ۵۰ هزارتومان به حساب هر کودک واریز می‌کنند و یک پرستار هم ۱۴ کودک را حامی است و ماهیانه مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به حساب کودکان واریز می‌کند.

درپایان مراسم از پرستاران نمونه شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha