دشمن مسیر انحرافی برای دانشجویان ترسیم می‌کند
کد خبر: 4103998
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

دشمن مسیر انحرافی برای دانشجویان ترسیم می‌کند

امام‌جمعه ملایر گفت: دشمن امروز می‌خواهد مسیر انحرافی را برای دانشجویان ترسیم کند، باید مراقب ترفندهای دشمن بود.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر، امروز 11 آذر ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: این ایام همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) همراه است و در دین ما از حضرت زینب(س) به عالمه غیر معلمه یاد شده و یکی از صفات ایشان عقیله بنی هاشم بوده و عقیله کسی است که تمام وجودش هوش و ذکاوت و خرد است.

وی با گریزی به دوران زندگی حضرت زینب کبری (س) به صفات فضایل اخلاقی این بانوی بزرگ اشاره کرد و گفت: ایشان درس تفسیر در کوفه برای زنان داشته و در حادثه کربلا نیز بعد از اسارت در کاخ یزید خطبه‌های کوبیده این بانو کاخ ظلم و ستم یزید را در هم ریخت.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه جریان کربلا باعث ثبت حضرت زینب کبری شد و در تاریخ نسبت به زندگی حضرت زینب کمتر توجه شده است، گفت: ایشان صاحب همه علم ها و عقلانیت بوده و این جفایی در خق ایشان است که کمتر به ابعاد مختلف علمی و زندگی ایشان پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه وجود ایشان اسوه صبر و پایداری است و هرگز از گرفتاری‌هایی که برایش پیش آمد نزد خدا گله و شکایت نکرد، تصریح کرد: عاقل چهار خصوصیت دارد که یکی مطیع خدا باشد، تسلیم دشمن نشود، بداند کجا مقیم بشود و بداند دنیا جای ماندن نیست و وجود حضرت زینب کبری همه این خصوصیات را داشت.

برقراری در ادامه به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی که در سال ۱۳۳۰ شمسی اشاره کرد و افزود: ایشان برای کیان کشورش به شهادت رسیدند در مقابل معاندین در مقابل دشمنان ایستادند و مقام معظم رهبری نیز در جمع بسيجيان از ایشان به عنوان یک بسیجی نام بردند.

وی با بیان اینکه بسیج مربوط به زمان خاصی نیست و هر کسی که در مقابل دشمنان ایستاد بسیجی است، افزود: این عظمت بسیج است. بسبج این روزها چقدر شجاعانه ایستاد و هرگز لرزه‌ای نداشت و همه ایام برای ما هفته بسیج است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه کسانی که امروز فضای کشور و برخی شهرها و استان‌ها را در فضای مجازی متشنج نشان می‌دهند، افزود: در سفر رئیس جمهور به استان کردستان دیدیم که چه استقبالی از ایشان شد و آیت‌الله رئیسی در دیدارهای که داشتند سفری بسیار صمیمی و راهبردی و خنثی کننده توطئه دشمن بود و این یک کلاغ و چهل کلاغ دشمن را نباید باور کرد که جو کشور را متشنج نشان می دهد و این سفر دشمن را عصبانی‌تر کرد چرا که تلاش‌های دشمن بی نتیجه ماند. دشمن همیشه به دنبال فضا سازی است و می‌خواهد تک قطبی در دنیا حاکم باشد و این دوران دیگر گذشته است.

برقراری به روز بیمه اشاره کرد و گفت: بیمه ضامن زندگی است و مردم داشته‌های خود را بیمه کنند تا آسوده خاطر باشند.

وی به 16 آذر ماه روز دانشجو اشاره کرد و گفت: به فرموده شهید بهشتی دانشجو موذن جامعه است و اگر موذن بیدار نباشد نماز قضا می‌شود و همه فشارهای دشمن به خاطر این است که دانشجو موذن ارزشها و دین نباشد و می‌خواهند این را از ما بگیرند.

خطیب جمعه ملایر روز 16 آذر را روز مرگ بر آمریکای دانشجویان و روز اعتراض دانشجویان بر حاکمیت ظلم و ستم امریکا برشمرد و تصریح کرد: دشمن می‌خواهد مسیر انحرافی را بر دانشجویان تحمیل کنند و دانشجویان ما باید مراقبت باشند.

وی در ادامه به ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: وقتی حضرت زهرا(س) خودش وارد صحنه می‌شود و از ولایت دفاع می‌کند و می‌فرماید( مثل امام مانند کعبه است و کعبه باید بماند). چه افرادی بودند که آن دوران سکوت کردند که حضرت زهرا برای دفاع از امام خود وارد صحنه می‌شود، کسانی که امروز ساکتند این افراد اگر در دوران حضرت امام علی(ع) نیز بودند سکوت می‌کردند و فقط دورانی مانند انتخابات ورود پیدا می‌کنند که به نفعشان باشد.

برقراری با بيان اينكه در صدر اسلام خواص گوشه گیری کردند و منزوی شدند، افزود: همین امر باعت خانه نشینی حضرت علی(ع) شد. بحمد الله مردم ایران نشان دادند که فاطمی و زینبی هستند و تحت فشار و تأثیر دشمن قرار نمی‌گیرند.

امام جمعه ملایر با اشاره به چهلمين روز شهادت شهید نظری افزود: انتقام خون شهید از مطالبات مردم ملایر است و امیدوارم که دستگاه قضایی به عنوان محارب با فاتلان شهدا برخورد کند. تا خون شهید هدر نرورد و وقتی انتقام انقلابی گرفته شود یقین داریم که امنیت پایدار در کشور وشهرستان پایدار می‌شود.

وی همچنین به همایش دختران فاطمی در جای جای کشور اشاره کرد و گفت: بانوان محجبه ما نشان دادند حجاب را به عنوان گوهری نگاه داشته و مسئولان نیز باید در راستای حمایت از حجاب بیشتر تلاش کنند.

برقراری اضافه کرد: باید با افرادی که از سر زنان محجبه چادر می‌کشند برخورد شود چرا که ماشهید دادیم که این حوادث را نداشته باشیم ا گر بنا باشد در جمهوری اسلامی برای بی حجابان امنیت و برای با حجاب‌ها به عنوان حافظان چادر زهرا امنیت نباشد دیگر هيچ حرفی برای گفتن نمی‌ماند.

وی با اشاره به برداشتن چادر از سر یک بانوی ملایری توسط فردی بی حجاب، خواستار پیگیری جدی مسئولان در این مورد شد و گفت: ملایر شهر 1100 شهید و پایتخت دین داران غرب کشور است؛ این شهرستان آوازه دینی و جهادی دارد و باید آن را با تمام قدرت حفظ کنیم.

برقراری در بخش دیگری از اهدا یکصد میلیون تومان برای تکمیل مصلای ملایر از طرف پدر شهید جمشید بیات به نیابت از مادر این شهید خبر داد.
وی سفر نخست وزیر عراق به ایران را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: طی این سفر قراردادهای خوبی و معاهدات گازی و برقی خوبی منعقد شد و مبارزه با تروریسم، تجزیه طلبان، داعش و پیگیری شناسایی عوامل ترور شهید قاسم سلیمانی از جمله دستاوردهای این سفر بود.

انتهای پیام
captcha