خشم کاربران مصری از انتشار ویدئوی موهن به قرآن
کد خبر: 4104636
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

خشم کاربران مصری از انتشار ویدئوی موهن به قرآن

انتشار ویدئوی توهین به قرآن کریم توسط یک جوان در شبکه اجتماعی تیک تاک با موج خشم مسلمانان همراه شد که در واکنش به آن عضو هیئت علمای ارشد الازهر مسلمانان را به خویشتنداری فراخواند و گفت که طبق فرمایش پیامبر(ص) مسلمانان به مقدسات دیگر ادیان بی‌احترامی نمی‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از القاهره 24، یک جوان خارجی از طریق حساب کاربری خود در سایت ویدئویی تیک تاک، کلیپ کوتاهی را منتشر کرد که در آن در حال رقصیدن بر روی برخی از آیات قرآن کریم پس از آهنگسازی و میکس آن با یک آهنگ خارجی دیگر ظاهر شد.

«وَدَّ كَثِيرٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يَرُدُّونَكُم مِّن بَعْدِ إِيمَانِكُمْ كُفَّارًا حَسَدًا» (بسیاری از اهل کتاب، از روی حسد ـ که در وجود آنها ریشه دوانده ـ آرزو می‌کردند شما را بعد از اسلام و ایمان، به حال کفر باز گردانند) این آیه 109 سوره مبارکه بقره است که مرد جوان در حالی که آن را با یکی از آهنگ‌های غربی میکس کرده می‌سراید و با آن می‌رقصد، به گونه‌ای که بیانگر اهانت به اسلام و مسلمانان است.

این کلیپ به طور گسترده توسط هزاران کاربر تیک تاک بازنشر داده شده و صدها نفر به تقلید از وی با آیات قرآن کریم رقصیده و ویدئوی آن را از طریق حساب کاربری خود منتشر کردند تا لایک‌های بیشتری را به دست آورد.

اما با فوران خشم کاربران مسلمان از انتشار این ویدئو،  محمود مهنا، عضو هیئت علمای ارشد الازهر، مسلمانان را به تعامل درست در قبال چنین رفتار اهانت‌آمیزی به اسلام و قرآن کریم دعوت کرد.

وی در گفت‌وگو با القاهره 24 گفت: دشمنان اسلام بسیارند. آنها تصور نکنند با این کار به اسلام زیانی می‌رسانند و مسلمانان هم به مقدسات دیگر ادیان بی‌احترامی نمی‌کنند.

 مهنا گفت: پیامبر(ص) به ما سفارش کرده است که به کتب مقدس دیگر ادیان احترام گذاریم و به هیچ کدام از آن بی‌حرمتی نکنیم ما به ادیان احترام می‌گذاریم حتی اگر دیگران به ما احترام نگذارند، زیرا از «کوزه همان تراود که در اوست.» آنها به اسلام و مسلمانان کفر می‌ورزند. پس بگذارید هر کاری می‌خواهند بکنند.

این عالم الازهر با اشاره به آیه‌ 9 سوره مبارکه حجر که خداوند متعال می‌فرماید: «إنّا نحن نزلنا الذكر وإنّا له لحافظون»(بى‏‌ترديد ما اين قرآن را به تدريج نازل كرده‏‌ايم و قطعاً نگهبان آن خواهيم بود) گفت: بنابراین اگر آنها ما را مسخره کردند ما مقابله به مثل نمی ‌کنیم.

این عالم الازهر از همه مسلمانان خواست اهانت را با اهانت جواب ندهند، بلکه به فرمایشات دین و پیامبر آن پایبند باشند که بر ضرورت احترام به همه ادیان تأکید دارد.

وی خطاب به جوانانی که به تقلید از کاربر تیک تاک به قرآن کریم توهین کردند، گفت: ما به شما می‌گوییم که کتاب‌های مقدس شما نزد ما وجود دارد، اما دین ما به ما سفارش کرد که به مقدسات شما توهین نکنیم. 

انتهای پیام
captcha