احداث و بهره‌برداری از ۳۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی همدان
کد خبر: 4104776
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

احداث و بهره‌برداری از ۳۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی همدان

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به احداث 30 واحد خوابگاه متأهلی در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 20 واحد دیگر از این خوابگاه‌ها در دست آماده‌سازی است که بزودی افتتاح می‌شود و حدود 60 واحد دیگر نیز در روند احداث قرار گرفته‌اند.

محمد مهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، محمدمهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، با اشاره به احداث 30 واحد خوابگاه متأهلی در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 20 واحد دیگر از این خوابگاه‌ها در دست آماده‌سازی است که بزودی افتتاح می‌شود و حدود 60 واحد دیگر نیز در روند احداث قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه تاکنون خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه پیشرفت خوبی داشته‌ است، بیان کرد: نگاه مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به ساکنین خوابگاه‌ها، به عنوان شهروند خوابگاهی است؛ این بدان معناست که در صورت استفاده از ظرفیت آنها در بحث مشارکت اجتماعی استفاده کرد در حوزه نگهداشت و صرفه جویی به دانشگاه‌ها بسیار مؤثر و کمک کننده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به تحصیل 7 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، گفت: قریب به 3 هزار و 400 نفر از این افراد، در خوابگاه اقامت دارند؛ از این رو می‌توان گفت که قریب به 50 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان خوابگاهی هستند.
وی همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری برای توسعه فضای فیزیکی سلف دانشگاه علوم پزشکی همدان، طبقه دوم در حال ساخت بوده که در صورت اتمام آن، شاهد افزایش ظرفیت تا سقف 450 نفر هستیم، اضافه کرد: افزایش، نوسازی و خریداری تجهیزات و فضاسازی سلف، تعویض پرده‌های کل سالن غذاخوری، نصب درب‌های برقی در ورودی سلف، در کنار خرید و تجهیز سالن های سلف سرویس به میز و صندلی های جدید و بروز رسانی کانتر باند غذاخوری و به دنبال آن مهیا سازی سرو غذا در ظروف چینی، امکان توزیع غذای سلف در اتاق خوابگاه‌ها و برنامه ریزی جهت راه اندازی سلف خوابگاه‌های همدانی و فرهنگ از دیگر اقدامات دانشگاه جهت رفاه حال دانشجویان است.
مجذوبی همچنین از افزایش 30 درصدی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه نسبت به سالتحصیلی گذشته خبر داد و افزود: نزدیک به 2هزار 823 تخت خوابگاهی برای دانشجویان مقطع کارشناسی، ویژه مجردین وجود داشته که با پذیرش نو ورودی‌ها، نزدیک به 560 نفر اسکان صد درصدی شدند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اساس موارد قید شده در دفترچه مربوطه، تعهدی برای اسکان نو ورودی‌ها در خوابگاه‌های خود نداشت، ابراز کرد: علی رغم عدم تعهد این دانشگاه در برابر دانشجویان جدیدالورود، همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها اسکان صد درصدی برای دانشجویان بین الملل، پردیس، روزانه و حتی تعدادی از ورودی‌های بهمن که قرار بود از نیم سال دوم آغاز به تحصیل کنند، به صورت کامل و صد در صدی در خوابگاه‌های مربوطه اسکان داده شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین در تبیین برنامه‌های فرهنگی، دانشجویی و تحقیقاتی دانشگاه، از اعزام دانشجویان این دانشگاه به نمایشگاه بین المللی تهران برای حضور در نمایشگاه نانو خبرداد.
مجذوبی با بیان اینکه پایان هر هفته، اردوهای فوق برنامه برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با محوریت سیاحتی، علمی و آموزشی برگزار می‌شود، مطرح کرد: بازدید از مرکز تحقیقاتی روستای اکنلو و نمایشگاه گیاهان دارویی طب ایرانی در تهران از جمله بازدیدهای علمی بوده و در هفته های آتی دانشجویان برای نخستین بار از مجموعه شازند اراک نیز بازدید خواهند کرد؛ لازم به ذکر است اعزام دانشجویان به نمایشگاه بین المللی تهران برای حضور در نمایشگاه نانو نیز از دیگر برنامه‌های فوق برنامه این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه بازدید از غار علیصدر و همدانگردی جزء برنامه های هفتگی این دانشگاه برای دانشجویان است، اظهار کرد: برنامه‌های فوق، با همراهی و همکاری کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی همدان در تأمین خوابگاه‌های دانشجویی متأهلین گفت: همدان از جمله دانشگاه‌های سرآمد کشور در تأمین امکانات رفاهی دانشجویی است.

عباس شیراوژن در جریان سفر به استان همدان در جمع هیئت رئیسه دانشگاه اظهار کرد: طی بازدیدی که در نخستین روزهای آغاز سال‌تحصیلی جدید از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان داشتیم، شاهد اقدامات مؤثر و همت بلند مسئولین دانشگاه در ۱۰ ماه گذشته مبتنی بر تأمین امکانات رفاهی دانشجویان بودیم.

وی به افزایش ۷۰۰ تخت خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی همدان اشاره و بیان کرد: بازسازی ۸۰۰ تخت دیگر و سایر امکانات رفاهی دانشجویان از جمله بازسازی سلف سرویس دانشگاه و افتتاح خوابگاه شهید همدانی از دیگر اقدامات مؤثر و مورد توجه در این مجموعه است که طی چند ماه اخیر با همت و پیگیری رییس و معاونین دانشجویی و فرهنگی و توسعه دانشگاه انجام شده‌است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت همچنین با تأکید بر رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر تقویت بنیان خانواده و ازدواج عنوان کرد: در این راستا جنبش خوبی در وزارت بهداشت شکل گرفته تا ظرفیت خوابگاه‌های متأهلی از تعداد ۸۰۰ خوابگاه کشور به صد در صد افزایش برسد و دانشگاه علوم پزشکی همدان در این موضوع از دانشگاه‌های پیشرو است که تاکنون ۵۰ واحد را آماده افتتاح کرده و ۶۰ واحد دیگر در دست اقدام دارد.

انتهای پیام
captcha