برگزاری سوگواری یاس نبوی در 45 بقعه متبرکه همدان
کد خبر: 4104911
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

برگزاری سوگواری یاس نبوی در 45 بقعه متبرکه همدان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری سوگواری «یاس نبوی» در 45 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی حسینی معاون فرهنگی اوقاف همدانحجت‌الاسلام علی حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برنامه‌های ایام فاطمیه در سطح استان اظهار کرد: برنامه سوگواری «یاس نبوی» هر شب در این ایام در 45 بقعه متبرکه استان به همراه سخنرانی، روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بعضی از بقاع متبرکه سخنرانان مطرح کشوری حضور پیدا می‌کنند، افزود: در این ایام هر شب حجت‌الاسلام محمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) به سخنرانی خواهد پرداخت.

حسینی با اشاره به اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان همدان گفت: 20 مبلغ بومی و غیر بومی در ایام فاطمیه به مناطق مختلف استان به‌منظور تبلیغ اعزام می‌شوند، همچنین تعدادی از این مبلغان در بقاع متبرکه تحت عنوان خیمه‌های معرفت روزانه به پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره خانواده می‌پردازند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف همدان بیان کرد: در برخی موقوفه‌های استان با توجه به نیات واقفان، از منابع به‌دست آمده این مکان در برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) برای برگزاری روضه و تعزیه‌خوانی استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha