تلاش دشمن منحرف کردن جنبش دانشجویی است
کد خبر: 4105027
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
امام جمعه ملایر:

تلاش دشمن منحرف کردن جنبش دانشجویی است

امام جمعه ملایر گفت: دانشجویان نشان دادند در جامعه مؤثر هستند و تمام تلاش دشمن منحرف کردن جنبش دانشجویی است.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، امروز، 15 آذرماه در مراسمی که به‌مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم قرآنی ملایر با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: قرآن حی و زنده، غنابخش و بی‌نیاز‌کننده است که این معجزه قرآن است. باید از روح قرآن بهره‌مند شویم و به جایی برسیم که اگر تمام عالم از بین برود و انسان تنها بماند تا وقتی با قرآن باشد وحشت نکند.

امام جمعه ملایر خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی تصریح کرد: شما این زمینه را داشتید که در این وادی قدم گذاشتید و باید بیش از گذشته این گوهر ناب را در خود تقویت کنید. بنا بر آیات قرآن دشمنان اسلام و قرآن از همان ابتدا با دین و مسلمانان سر نزاع و ناسازگاری داشته‌اند، دشمنان امروز نیز نسل و تفاله‌های همان دشمنان صدر اسلام و اهل بیت(ع) هستند و از بین نرفته‌اند.

وی افزود: ما باید حلاوت قرآن را به‌عنوان بزرگترین و بهترین راهنما به جامعه معرفی کنیم؛ اسلام دشمنان زیادی دارد و در رأس آن آمریکاست. کشور ما قبل از انقلاب نیز بارها مورد سلطه دشمن قرار گرفته و آنها داشته‌های این کشور از جمله نفت را برای خود می‌خواستند.

برقراری با گریزی به دوران قبل از انقلاب و حکومت پهلوی اظهار کرد: حاکمان طاغوت به شدت به آمریکا وابسته بودند و همه داشته‌های این کشور را به دشمن می‌دادند و دانشجویان آگاه و مسلمان ما در برابر کودتای 28 مرداد چند بار تظاهرات و راهپیمایی کردند و تا 16 آذر چند بار در مقابل رژیم طاغوت ایستادند و سه شهید تقدیم بیداری دانشجویی شد. بعد از آن دانشجویان پیرو خط امام(ره) در مناسبت‌های مختلف در مقابل آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها ایستادند. جنبش‌های دانشجویی مؤثر بود و امروز نیز نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی افزود: دشمن همیشه در تلاش است که ما از نظر قدرت نظامی و اقتصادی تضعیف شویم، اما قرآن به ملت‌های مسلمان و مؤمنان با تقوا وعده داده در برابر دشمن سست نشوید و خدا با شماست. خدا نمی‌گذارد اعمال شما مؤمنان ضایع شود و خدا فرموده در کارتان و در برابر دشمن ثابت‌قدم باشید و دشمنان همیشه دنبال این هستند که خودتان و فرزندان شما را بی‌دین کنند.

برقراری با بیان اینکه دین و نظام برآمده از دین تمام تئوری‌های دشمنان را زیر سؤال برده است، تصریح کرد: دشمنان به مقابله با ما در آمده‌اند و اینکه برخی فکر می‌کنند با مرگ بر آمریکا نگفتن مشکل حل می‌شود سخت در اشتباه هستند. دشمنان همیشه مورد لعن و نفرین هستند و کسانی که در مقابل دین می‌ایستند از طرف خدا لعن شدند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما باید الگو باشید تا معارف قرآن در جامعه بروز پیدا کند؛ دانشجویان نشان دادند دانشجو مؤثر است و تمام تلاش دشمن منحرف کردن جنبش دانشجویی است و اینها به دنبال تحریف هستند و می‌خواهند دانشجویان بر علیه دین و ارزش‌ها بایستند.

امام جمعه ملایر اظهار کرد: ظرفیت و ارزش دانشجو بالاست و تا می‌توانید از این قرآن دفاع کنید. کسی که برای ارزش‌های دین و قرآن احترام قائل نیست از جایگاه رفیع انسانیت پایین آمده و خداوند او را به حال خودش می‌گذارد.

حجت‌الاسلام حسنعلی نوروزی، رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر نیز در این مراسم روز دانشجو را روز خاطره‌انگیزی برای دانشجویان دانست و گفت: در این روز در سال 1332 جوانان دانشجو در مقابل ظلم ایستاده و به شهادت رسیدند و امروز نیز دانشجویان با بصیرت ما در مسیر شهدا ادامه‌دهنده راهشان بوده و با بصیرت و آگاهی توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha