روشنایی گلزار شهداهای تویسرکان مناسب است
کد خبر: 4105329
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
فرماندار تویسرکان:

روشنایی گلزار شهداهای تویسرکان مناسب است

فرماندار تویسرکان روشنایی گلزار شهداهای این شهرستان را تأیید و با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در رفع مشکلات برخی گلزار شهدای روستاها گفت: گلزار شهداهای تویسرکان، سرکان و فرسفج روشنایی مطلوبی دارند.

حسین افشاری فرماندار تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، حسین افشاری، فرماندار تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، در پی انتشار خبری مبنی بر مناسب نبودن روشنایی گلزار شهداهای تویسرکان اظهار کرد: بازدیدی از گلزار شهدا انجام شد و گلزار شهدای شهرستان و شهدای گمنام روشنایی مناسبی داشتند؛ ممکن است در روستاها ایراداتی وجود داشته باشند که جمع‌بندی را با نظر رئیس بنیاد شهید در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا ارائه خواهم داد.

وی بیان کرد: بخشی از وظایف مربوط به گلزار شهدا و ساماندهی متوجه دستگاه‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌ها هم است که همه باید پای کار باشند.

رضا کریم‌پور، رئیس اداره برق تویسرکان نیز به ایکنا گفت: بنده مجدد از گلزار شهداهای تویسرکان، سرکان و فرسفج بازدید کردم که روشنایی مطلوبی داشتند، شاید همه‌ لامپ‌های برج نوری آنها روشن نباشد اما روشنایی مطلوبی دارند و تاریک نیستند. در خصوص روستاها طبق لیستی که از دهیاران توسط بنیاد شهید به ما ارائه شود اقدامات انجام خواهد شد.

محمد داوری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان هم با بیان اینکه در خصوص تأمین روشنایی گلزار شهدا، اداره برق دستگاه متولی است، گفت: طبق قانون بحث روشنایی گلزارها با اداره برق، آب و آبفا و راه آنها با اداره راه و شهرسازی است، بنیاد هم وظیفه هماهنگی، انجام مکاتبات، تصویب مصوبات، نظارت و... را برعهده دارد.

وی اظهار کرد: تا پایان سال ۹۹ و ابتدای ۱۴۰۰ روشنایی گلزارهای شهر و روستاهای تویسرکان ۱۰۰ درصد انجام شد؛ در روستاهایی که گلزار نزدیک شبکه بود، برق‌رسانی راحت‌تر و آنهایی که دورتر بود با تأمین اعتباری که صورت گرفت و همکاری اداره برق توانستیم با پنل‌های خورشیدی برق مورد نیاز را تأمین کنیم که با تأمین برق گلزار شهدای ۹۱ روستا اولین شهر در استان و به جرئت می‌توان گفت در کل کشور بی‌نظیر بود.

داوری ادامه داد: با گذشت زمان بر اثر حادثه و خرابی یا سرقت خصوصا سرقت پنل‌های خورشیدی موجب شد در تعدادی از روستاها با مشکل بحث روشنایی مواجه شویم که عمدتا مربوط به همین دوری از شبکه و پنل‌هاست و در شرایط فعلی تأمین مجدد این پنل‌ها یا کابل‌کشی هزینه‌بر است و تحقق این امر مستلزم این است که اعتباری برای توزیع برق درنظر گرفته شود.

وی گفت: این امر در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا که به‌صورت فصلی و به‌صورت کمیته در فواصل کارگروه‌‌های فصلی با حضور فرماندار به‌عنوان رئیس کارگروه و دبیری بنیاد شهید و دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان اعضا برگزار می‌شود، انجام می‌شود. در حال حاضر نیز دهیاران لیست‌های مربوط به مشکلات گلزار شهدا که از بنیاد تحویل گرفته‌اند تکمیل و جهت انجام اقدامات به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است که شرح برنامه و اقدامات دستگاه‌ها در کارگروه ساماندهی به گلزار شهدا، امروز، ۱۶ آذرماه ارائه می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان با بیان اینکه ارزیاب عملکرد بنیاد شهید، فرماندار در شهرستان و اداره‌کل بنیاد در استان است و عملکرد مطلوبی داشته، در خصوص وضعیت راه گلزار شهدای روستاها گفت: در حال حاضر در حدود راه ۲۰ روستا تا گلزار شهدا خاکی است، اما عمده گلزارها یا آسفالت یا راه خاکی هموار است و مشکلی برای دسترسی به گلزارها نیست.

وی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دیدار و سرکشی از خانواده شهدای کل شهرستان از شهر و روستاها انجام و در سامانه سجایا ثبت شده است و دیدار با خانواده جانبازان در سال جاری از هفته آینده آغاز خواهد شد و غیر از دیدارها ۶۱۲ تماس تلفنی با خانواده شهدا و جانبازان در جهت رفع نیازها و مشکلات احتمالی ایشان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha