حضرت زهرا(س)؛ بزرگترين مروج جهاد تبیین
کد خبر: 4105623
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

حضرت زهرا(س)؛ بزرگترين مروج جهاد تبیین

امام جمعه کنگاور با بیان اینکه اینکه حضرت زهرا(س) بزرگترين جهاد کننده و مروج جهاد تبیین بود، گفت: ایشان از ولایت، از غربت و مظلومیت امام علی(ع) دفاع کرد و امروز باید از بانوی عالم حضرت زهرا(س) الگو بگیریم و روشنگری کنیم.

حجت‌الاسلام علی محمد لروند، امام جمعه کنگاوربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام علی محمد لروند، امام جمعه کنگاور، شب گذشته 17 آذرماه در یادواره شهدای محله ایثار میدان جهاد ملایر و یادبود شهید مدافع امنیت شهید پاسدار سرگرد علی نظری در حسینیه امام علی(ع) اظهار کرد: ما هر چه داریم از خون شهداست.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در اغتشاشات اخیر بیش از هر گروهی در پی انحراف و کشاندن دانش آموزان به خیابان‌ها بودند، گفت: طبق گفته و اذعان خودشان آنها بیش از ده سال است که بر روی نوجوانان و دانش آموزان ما سرمایه گذاری کرده‌اند.

امام جمعه کنگاور تصریح کرد: دشمن روی دانش آموزان کار کرده است و ریشه این مشکلات فاصله گرفتن از قرآن، اهل بیت و اعتقادات، حرمت‌ها و سنت.ها است که باعث می‌شود نوجوانان ما فریب حرف دشمنان را بخورند.

وی افزود: بزرگترین هدف دشمن خانواده است و از طریق ماهواره و فضای مجازی دنبال رسیدن به اهداف خود بوده و تا حدودی هم موفق شده و مهمترین اصل خانواده یعنی مادر را نشانه گرفته و این را خود دشمن اذعان می‌کند.

لروند افزود: وقتی حرمت خانواده شکست شد حرمت امام حسین(ع) و اهل بیت نیز شکسته می‌شود و اگر مراقب نباشیم دچار آسیب بیشتری می‌شویم.

امام‌جمعه کنگاور در ادامه با بیان اینکه دشمن امروز از انقلاب اسلامی و رهبری‌ به عنوان‌ حکومت دیکتاتوری نام می‌برد، گفت: آنها جای حق و باطل و معروف و منکر را عوض می‌کنند، این جای افسوس و اشک ریختن دارد که برخی با دشمن همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سلیبتری‌ها در این اغتشاشات دشمن را همراهی کردند، گفت: ایران پیشرفت‌ها و دستاوردهای زیادی داشته و امروز نیاز است این پیشرفت‌ها و دستاوردها به عنوان جهاد تبیین از سوی روحانیون و اساتید دانشگاه و بسیجیان بیان شود.

وی با گریزی به سابقه درخشان مسلمانان و پیشرفت‌های آنها گفت: بسیاری از علوم و فنون از جمله پزشکی، مهندسی، شیمی و... ریشه در کشور ما و دانشمندان ایرانی از جمله بوعلی سینا، زکریای راضی، خواجه نصیرالدین طوسی و... دارد و امروز دانشگاه‌های معتبر دنیا همچنان از این علوم بهره گرفته‌اند.

وی یادآور شد: کسانی که اسلام و مسلمانان را نسلی عقب افتاده می‌دانند سخت در اشتباهند و دانشمندان بزرگ دنیا اذعان می‌کنند که شاگرد مسلمانان و دانشمندان ایرانی از گذشته تا امروز بوده‌اند.

لروند با اشاره به اینکه برخی خود را به راهی دیگر زده و انگار نه انگار خطر دشمن ما را تهدید می‌کند، افزود: مثل همیشه رهبر هوشمند و مدبر متوجه خطر شدند و از جهاد تببین نام بردند و امروز جهاد تببین نجات جوانان از دست دشمن است.

وی با بیان اینکه اینکه حضرت زهرا(س) بزرگترين جهاد کننده و مروج جهاد تببین بود، گفت: ایشان از ولایت، از غربت و مظلومیت امام علی(ع) دفاع کرد و امروز باید از بانوی عالم حضرت زهرا(س) الگو بگیریم و روشنگری کنیم.

امام جمعه کنگاور اضافه کرد: در فراخوان روزهای اخیر که دشمن اعلام کرد، مردم بصیر همراهی نکردند و این به خاطر خون شهدا است اقتدار و عزت نظام و پرچم ما به خدا خون شهدا است و این مردم دلشیفتگان رهبر هستند و اگر روزی رهبر اراده کند پوزه همه دشمنان داخلی و خارجی را به خاک خواهیم مالید.

وی در ادامه خطاب به سلبریتی‌ها گفت: سلبریتی‌ها بدانند مردم ما صبور هستند و برای این نظام خون دادند و 43 سال تحمیل کردند و در همه صحنه‌ها هستند. برای این نظام خیلی خون دل خوردیم و هزینه دادیم و این که عده‌ای می‌گویند، اگر زمان شاه هم بود این پیشرفت‌ها بود، در طی 1500 سال حکومت شاهنشاهی چه پیشرفت‌هایی داشتیم؟

انتهای پیام
captcha