بزرگترین درس حضرت زهرا(س) دشمن شناسی است
کد خبر: 4105651
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

بزرگترین درس حضرت زهرا(س) دشمن شناسی است

امام جمعه ملایر گفت: فاطمیه مختص شیعیان و دلسوختگان اهل بیت است چرا که می‌دانند حضرت زهرا(س) چه خدمتی به شیعه و جامعه اسلامی داشته و بزرگترین درس ایشان دشمن شناسی بوده است.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، امروز 18 آذر ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر اظهار کرد: امسال ایام فاطمیه را در ایامی برگزار می‌کنیم که شاهد اغتشاشات و چادر کشیدن از سر نوامیس مردم بودیم.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) سفارش فاطمه زهرا(س) را بسیار داشته و وی را پاره تن خود دانسته است، افزود: فاطمیه از مختصات ویژه شیعه است و شیعیان به فاطمیه عرق ویژه دارند.

امام جمعه ملایر افزود: فاطمیه مختص شیعیان و دلسوختگان اهل بیت است چرا که می‌دانند حضرت زهرا(س) چه خدمتی به شیعه و جامعه اسلامی داشته و بزرگترین خدمت ایشان دشمن شناسی بوده است.

وی اضافه کرد: در خطبه‌ای که حضرت زهرا(س) خواندند، خطاب به مردم مدینه می‌فرماید مادامی که پیامبر(ص) بود شما منافقین جرات نمی‌کردید از لاک خود بیرون بیایید اما تا پیامبر(ص) آمد نفاق از شما بلند شد و همه کينه‌ها را بعد از رحلت پیامبر(ص) بر امیر مؤمنان علی(ع) تحمیل کردند و حضرت فاطمه(س) کینه آنها را افشا کرد.

برقراری یادآور شد: در جنگ روايات‌ها حضرت زهرا(س) پیش قدم است و اگر ایشان نبود به جای غدیر مسیر ثقیفه را برای ما ترسیم می‌کردند و کسی که نگذاشت این مسیر گم شود خون حضرت زهرا(س) است. حضرت زهرا(س) همه وجودش محض و طاعت خدا، عابدترین و زاهدترین بود و دشمنان نمی‌دانستند چگونه نور وجودی حضرت زهرا را خاموش کنند و دست به چنین اقدامی زدند و نتیجه آن شهادت حضرت زهرا(س) بود.

وی با بیان اینکه دشمن اول ترور شخصیت می‌کند و بعد دست به ترور شخصی می‌زند، گفت: نمونه این امر ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و این کار دشمن است و این همان جنگ روایت‌ها است و حضرت زهرا(س) در جنگ روایت‌ها پیروز شد و چهره واقعی امیر مؤمنان علی(ع) را به همه معرفی کرد.

امام جمعه ملایر تصريح کرد: امروز ما در جنگ رسانه‌ای هستیم و باید مواظب باشیم گلوله جنگ رسانه‌ای به فکر و مغز ما اصابت نکند و این گلوله به خيلی‌ها خورد.

وی با بیان اینکه وقتی ظلم جمعی می‌شود نتیجه آن ریختن خون مظلوم است، بیان کرد: در مدینه ظلم جمعی نتیجه‌اش ریختن خون حضرت زهرا(س) و امروز ظلم جمعی نتیجه‌اش ریختن خون حاج قاسم سلیمانی شد و کسانی که‌ در اغتشاشات عکس حاج قاسم را پایین آوردند مورد اصابت گلوله رسانه دشمن قرار گرفته‌اند.

برقراری گفت: ما در قرآن 200 آیه درباره منافقین داریم و فاطمه زهرا(س) از این چهره‌های منافقین رونمايی کرد. قرآن می‌فرماید شما منافقین را نمی‌شناسید اینها خیلی اهل تزویرند و و حضرت زهرا(س) علمدار جنگ سخت و جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای و مدافع ولایت بود.

وی افزود: امسال عزاداری حضرت زهرا(س) باید با غیرت خاصی برگزار شود. در اغتشاشات آنها با شعار زن زندگی، آزادی می‌خواستند عفت و حیای زنان ما را بگیرند و در سفر رئیس جمهوری به سنندج دیدیم به کاسبی که شکلات به رئیس جمهور تعارف کرد چه برخوردی کردند و آیا آزادی این است و آيا مردم این را تشخیص نمی‌دهند.

امام جمعه ملایر گفت: امروز مردم دنیا به برکت جمهوری اسلامی سره رار از ناسره تشخیص می‌دهند و در جام جهامی قطر که باید نام ان را جام جهانی فلسطین گذاشت عظمت فلسطین و ذلت رژیم صهیونیستی را دیدیم که از جای جای دنیا به آرمان فلسطین افتخار می کردند و در جشن شادی شان پرچم فلسطین و شمشیر ذوالفقار علی(ع) را به دست گرفتند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه در صدر اسلام ثقیفه را به راه انداختند تا غدیر رونمایی نشود، عنوان کرد: تفاله های سقیفه امروز هم جمع شدند تا با ایجاد اغتشاش در کشور، نگذارند ایران قوی به رخ دنیای کفر کشیده شود.

وی خطاب به دشمنان گفت:باید بدانید همانطور که خون حضرت فاطمه(س) آن ها را رسوا کرد خون شهدای مدافع امنیت هم تفاله‌های سقیفه را رسوا کرده و ایران قوی را به رخ می‌کشد.

برقراری با بیان اینکه دشمنان می‌ترسند از این دولت، ایران قوی برخیزد، ادامه داد: مشکلات اقتصادی داریم اما دولت در حال تحکیم پایه های اقتصاد است تا آثارش را مردم در آینده‌ای نزدیک ببینند.

وی اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، افزایش حقوق کارمندان و اجرای طرح رتبه بندی معلمان را از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با وجود نابسامانی‌های اقتصادی، مردم شاهد تلاش شبانه روزی دولت هستند اما دشمن نمی‌تواند این را ببیند.

برقراری با تاکید بر اینکه فریب خوردگان برگردند و جز سربازان پیاده نظام دشمن نباشند، افزود: این به برکت نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی در غرب آسیا و شمال آفریقا قراردادهای بین المللی با پول رایج همان کشور منعقد می‌شود یا ذخایر ارزی از شمش طلا بوده و از دلار نیست، ضربه محکمی به آمریکا است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه این کشورها حقیقت حاکمیت آمریکا را فهمیدند، گفت : آمریکا می داند الگوی همه این کشورها ایران اسلامی است و بهار اسلامی که در آینده در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد، در دست ایران اسلامی است.

برقراری با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به ایران و انعقاد قررادادهایی بین دو کشور گفت: حضور نیروی نظامی مرکزی عراق در مرز ایران که یکی از قراردادهای این سفر بود، توطئه ترکیه را خنثی کرد.

وی در ادامه به عدم پاسخ مردم به فراخوان های معاندین در روز های 14، 15 و 16 آذر ماه، حضور دولتمردان در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان در دانشگاه های کشور به مناسبت روز دانشجو را پررنگ دانست.

انتهای پیام
captcha